Meet This Blog In Facebook !

Friday, June 18, 2010

.Tutorial Masukkan Code Dalam Entry.

ritu kat Gb ade yg ping entry coding yang tak di encode terlebih dahulu.
pastu bile ping, homepage gb jadi probs
bukan sekali kot.
dah banyak kali aku tengOk jadi gini.

jadi, sesape yg nk wat tutorial bercoding pasni, sile ikut arahan cikgu ye.

1 .pegi kat sini : http://centricle.com/tools/html-entities/
2. masukkan code yg diingini.
3. klik button encode
4. pastu copy n paste dalam entry


senang jeh kan ?
kadang2 ade coding yg korunk dah encode pastu dy mcm tak jadi pape.
ta yah heran.
asal korunk dah tekan encode tuh, copy jek.




8 bantah cakap cikgu:

liyana aziz said...

selalu jadi macam tu tau.. sabau jela.. tq 4 the tutor.. =)

I n n z said...

yana : macehh ^__^

kembatolo™ said...

aku memang tak paham kalo entri pasal mende2 ceni..ahahaha

I n n z said...

pe yg tak paham ?

SyAmSuL AnUaR said...

pe tu juan sbnrnya..???

kembatolo™ said...

sumer skali..haha

I n n z said...

syamsul : kalo2 ade yg nk wat tutorial gune coding, leyh apply tutorial sy ;)

kembatolo : tak pe.
nt bile2 nk gune tutor, ckp kat aku, aku trgkn. eh ?

nabilah liyana said...

help me....xpaham la...kna terang lbih ckit...dah msuk web 2..tp xpham kat apa yg code encode 2..T_T