Meet This Blog In Facebook !

Sunday, June 6, 2010

.sesi mengire duet syiling.

kenapa la aku memerlukan handphone pada zaman sekarang ?
kan best kalo tade handphone.
ta yah susah2 angkat tilam, baling almari, kecahkan bilik.
semata-mata nak cari duet syiling.
sbb nak topup.

ouh.
duet syiling sangat penting tatkala aku bercuti.
cuti = x de duet langsung.
sbb tuh kene selongkar isi rumah demi mencari duet syiling yang selama neyh hanya jadi bahan balingan kepala adik-adik.
HAHAHA !

alkisahnya tadi.
aku ade duet kertas lagi.
ade RM12 tapi aku taknak gune RM10.
jadi aku nak pakai duet syiling.

aku : esh ~ nak g kedai la. nak topup.
ami : aah la, aku pun nk g topup gak. tapi jap. bagi aku tengok duet dulu.
aku : aku pun nk kire la duet syiling aku.


adik aku kuakan tabung hijau dy.
aku pun kuakan tabung hijau aku.
erk. same plak. xD

aku : aku ade RM3.
ami : aku pun ade RM3.
aku : ko g tuka duet syiling dgn ibu. aku nak tuka sua.
ami : haa ~


beberapa minit kemudian . . .

aku : la, ko tak tuka lagi.
ami : ko pggl la. aku pggl ibu tanak kua.


sesi mengetuk bilik, pecah pintu, berlaku.
oke tipu.
aku jerit jeh pggl ibu.

ibu, ibu, engkau lah ratu hati ku..
bile ku berduka, engkau hiburkan selalu..
eh. ternyanyi plak.
itu aku saje tambah. tade dlm skrip eh xD

pastu ibu pun kua.

ibu : hah. nak ape ? (gangster ckit tapi aku tak cuak pongg xD)
aku : nak tuka duet syiling. kene gak. RM6.


ibu masuk g amek duet.
pastu kitorg pun dapat lah sorang RM3.

ibu tuh dah jadi macam money changer dah.
hOhO.

tu jeh
xD

12 bantah cakap cikgu:

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

Duit syiling aku banyak aku kumpul.Nanti nak buat arca duit syiling bentuk kereta Satria Neo.Hoho

Rumah Tiger Wood tue sangat lawa.Tapi skandal dia pun sangat banyak.120 beb! Putus urat kemaluan kalau nak romen banyak tue.

SD said...

lah tu jer citer...(jgn marah yer, cuma sambung ayat yg last tu)...kesian kawan aku, tabung dia(2 botol air 100plus 500ml) yang berisi syiling 50sen(sebotol full) n syiling 20sen(sebotol full gak) dicuri kwn sendiri...tp x tau kwn mana....last day b4 balik umah plak tu....naseb la ko kwn aku....

I n n z said...

SD : kesian nye. jht tul pencurik tuh. eh mane ade pencuri baek.

razi : haaa ~ nt dah siap, tunjuk taw. aku nak tgk ade rupe neo ke tak. haha ~!

dy dah kental, tu yg sampai 120 tuh.hahah !

I n n z said...

SD : kesian nye. jht tul pencurik tuh. eh mane ade pencuri baek.

razi : haaa ~ nt dah siap, tunjuk taw. aku nak tgk ade rupe neo ke tak. haha ~!

dy dah kental, tu yg sampai 120 tuh.hahah !

kembatolo™ said...

memang kena tukar ke?kalo pow terus taley ke?haha

I n n z said...

kembatolo : laaa ~ tak terpk plak nk pow terus. esh3. xD

kaizen shinobi said...

hahahhahaa

ntah aq stuju ngan kembatolo.. xyah r tukar...

bagi je sume syiling2 tuh.... haahhaa

Ery Farieha said...

mcm sadis gak la
huhuhuuh~

I n n z said...

kaizen : eh, ne boleh. syiling tuh aku punye. wahaha !~

ery : kekurangan uang. hukhuk =.='

miss dilla said...

weyh. aku de syiling 100 ringgit.
bley g tukar ngan mak ko x?
hahaha

enyheartsdiamond said...

hahaa.. lawak lah u ni ;p

i plak selalu letak syiling merata-rata.. nk beli tabung lah pasni ;p

I n n z said...

dilla : erk ? byk nyer.
p tukaq kat bank je lah. haha !~

eny : haha. aah beli jeh tabung. tade duet sepah2. t taw2 jeh da penuh tabung.kan gembira xD