Meet This Blog In Facebook !

Friday, December 9, 2011

.ResepiBujang : Maggi Kung Fu.

Aku : lapar ahhhhhh .
Ibu : masak lah nasi . telur ada , nugget ada .
Aku : masak nasi lamaa . adik , gugel resepi .
Adik : resepi apa ?
Aku : ntah , tak tahu .
Adik : okay , resepi tak tahu .
Aku : bongok .

aku pergi dapur , tengok apa yang ada .
nama nak masak nasi tu , memang tak lahh .

okay , maggi banyak .
terus aku jerit suh adik gugel resepi mee kungfu .
dan kemudian aku salin bulat bulat .
tapi macam biasa , aku memang suka modified resepi .
HAHAHAHA !




Bahan Bahan ;

Maggi (amik mi dia ajaa)
2 biji telur
Sayur sayuran , aku guna kobis dengan brokoli
Mix Seafood , aku guna udang dengan fishball
Bawang Putih
Cili Api
Air
Tepung Jagung (bancuh dengan air)
Lada Hitam
Garam
Serbuk Cukup Rasa (optiona;)
Sos Tiram , aku lupa nak bubuh

Cara Cara


  1. Pukul telur guna garfu , lepas tu , celup maggi dalam telur .
  2. Goreng kejap , agak agak telur dah masak . Maggi aku crunchy sebab tak celur dulu .
  3. Ketepikan .
  4. Tumis bawang putih + cili api . Mereka ini telah aku tumbuk . Korang nak blend ke hiris je ke , up tp uolz .
  5. Masukkan air , ikut lah banyak mana korang nak .
  6. Masukkan sayur sayuran , biar kejap sampai didih .
  7. Masukkan mix seafood , sampai masak .
  8. Masukkan bancuhan tepung jagung , agak agak nak pekat mana .
  9. Masukkan lada hitam , garam , serbuk cukup rasa , sos tiram , rasa kuah anda .
  10. Biar masak kejap , lepas tu , curah atas maggi tadi .
  11. Siap dimakan ;)













kenyang malam ni .
rosak diet aku .
adik aku bawak balik mushroom soup pizza hut pulak .
heaven dok umah ;)

2 bantah cakap cikgu:

+ hajar + said...

sedap nyee..wat aja lapa je memalam..:))

Misshy Innz said...

@ hajar

simpan untuk esok kay ;D