Meet This Blog In Facebook !

Tuesday, December 28, 2010

.[cerpen] Spanar Saiz 19. #3


Sampai di tempat yang di janjikan, Lisa tercari-cari jejaka bernama Adzmir.
Fahmie melambaikan tangan kea rah Lisa.

“Hye, Adzmir?” soal Lisa sambil menghulurkan tangan.
“Elisa?” soal Fahmie kembali.
Lisa mengangguk sambil duduk. Tiba tiba dia disapa Meena, teman sekerjanya.
“Heyy Lisa,” Meena menegur. Dia bersama tunang nya, Raj.
“Meena. What’s up? Baru sampai ke?” soal Lisa.
“No, we’re heading back, you?”
“I’m just sat,” kata Lisa.
“Oh, well, who is this?” usik Meena nakal.
“Oh, meet, Adzmir, my friend. This is Meena and his fiancĂ©e, Raj. My colleague,” Lisa memperkenalkan Adzmir kepada Meena dan Raj.
“Okay then, we better get move now. Tak nak kacau kau orang. Have a nice dinner,” ujar Meena sebelum beredar.

“I’m sorry,” kata Lisa.
“Oh, small matter,” balas Fahmie.
“So, where are we?”
“We haven’t start yet,”
Lisa tergelak kecil.

“You are an engineer?” soal Adzmir selepas membuat pesanan makanan mereka.
“Yup. And you?” soal Lisa kembali.
“I’m a doctor,”
“What a great job you have,”
“Same as you. It’s quite rare for a woman to be an engineer,”
“Minat. Sebab minat, I jadi engineer,”
“I tahu tu,”
“You tahu?” Lisa bertanya hairan.
“Pemilik motorsikal Yamaha 125 ZR, NCL 9889, warna hitam, yang sangat suka pomen motor di waktu petang sebelum merempit di waktu malam,”
Lisa tergamam. Siapa lelaki ini?
“You siapa?”
“Adzmir Fahmie, budak lelaki yang Adi suka nak baling spanar saiz 19 kat dia,”
“OH MY GOD ! Fahmie !!!!!!!!” kuat jeritan Lisa. “I never thought that is you. Now, in front of me, ”

Fahmie tersenyum.

“You’ve changed a lot. Sampai aku tak cam dah weh,” sambung Lisa.
“Kau pun apa kurang nya. Lagi banyak berubah. Tak sangka pulak. Aku rasa 2 tahun je aku tak balik Malaysia. Dulu kau Adi, sekarang kau Lisa,”
“Hey hey. Kau tuh, elehh, dulu Fahmie, sekarang Adzmir. Menyampah aku,”
“Terkejut aku tak habis lagi. Dulu pakai T-shirt, seluar pendek, kasut sport,back pack. Sekarang dress, skirt,high heels, handbag. Huh! Superb! Dah tak Adi lah macam ni,” kata Fahmie disusuli gelak besar.
“Amboi sedapnya gelakkan aku ye. Kau nak kena eh. Spanar tak de, tumit kasut aku ada dowh,”
“Laaaa, aku ingat dah perempuan dah. Eh, apa cer motor kau? Dah jual ke? Pakai Civic sekarang,”
“Ada, aku bagi nenek aku pakai,” selamba Lisa menjawab.
“What?!”
“Gila lah kau ni. Aku dah jual lah. Takkan pakai skirt naik motor plak, koyak lah skirt aku der,”
“Kau cantik lah sekarang,”
“Tak pe bro, makan malam ni aku bayar, baju kau pun aku ganti balik, jangan risau,”
“Aku ikhlas ni babe,”
“Yeke? Sejak bila? ”
“Bodoh lah kau ni,”
“Siapa bodoh?” Lisa membulatkan mata nya.
“Semut ni haa” kata Fahmie sambil menunjuk ke arah semut yang kebetulan lalu di atas meja makan mereka.

Mereka melewati malam dengan bercerita tentang masa lalu. Mengimbas kembali kenangan bersama tika di sekolah. Ketawa dan usikan silih berganti antara mereka. Nyata, banyak perkara yang di ceritakan bersama.



to be continue ...


6 bantah cakap cikgu:

..hizamirahim.. said...

ni cerita innz buat ek ?
menarik.
XD

Epul Azimi said...

wah pandai buat cerpen,dh cm blog cikgu zara plak.hehe

sy tak minat sgt bab2 nk menulis panjang2 ni.idea takde..:)

so keep it up yek..:)

anim said...

hee, sweet sangat , tak sabar nak tunggu the next one ;)

Misshy Innz said...

@..hizamirahim..

aah ;)

Misshy Innz said...

@Epul Azimi

tq epul ;)

Misshy Innz said...

@anim

tq anim, tunggu esok eh ;)