Meet This Blog In Facebook !

Wednesday, July 7, 2010

.nape laen eh ?.

mase kecik-kecik dulu , ibu salu pesan , sebelum tido , bace doa tido dulu .
takut-takut kalo meninggal dalam tidur , tak sempat mengucap plak .

ibu ajar bace doa tidur ceni ;

bismika allahuma aya wa amutu , asyhadualla ila ha illallah wa asyhaduanna muhammadar rasulullah 

sampai skunk aku bace penuh macam tuh .

sampai la satu hari , tyme foundation .
aku dengar kawan aku baca doa tido ceni ;

bismika allahuma aya wa amut

tu jeh .
aku pelik gile .
awat aku baca panjang , dia baca pendek ?
aku yang salah ka, dia yang baca salah .
tapi aku tak la p tanya dia awat ang baca pendek .

aku neyh memang bodoh sangat bab doa-doa .
doa masuk tandas pun aku tak taw .
pe tah lagi doa nak ngadap cermin .

ade satu hari tuh , aku bace buku himpunan doa .
aku tengok doa tidur .
ape yg buku tuh tulis sebijik macam kawan aku bace .

pastu aku pikir balik .
kan ibu pernah cakap ;
takut-takut kalo meninggal dalam tidur , tak sempat mengucap plak .
jadi , selama neyh yang lepas doa tidur tuh , aku ngucap la kan .
macam mana boleh tak ferasan daaa .
adehh xD
sbb dah mind set doa tidur panjang gitu .

sejak kesedaran aku tentang doa tidur tuh , aku pun ceramah agama la kawan aku tuh .
"ang lepaih neyh baca doa tidoq sekali mengucap taw . banyak-banyak cikit .mana taw kot-kot ajal masa tidoq ."
jadi , skunk kawan aku bace doa tido versi aku .
hehe ;)
hebat tak aku ceramah orang ?
HAHAHA ! ceramah wak lu !


17 bantah cakap cikgu:

naz said...

hahaha baik ustazah

kasih said...

oh, baru aku tau ko baca doa tido macam tu.
keh3.
nak try apply.

hudhud said...

hehe taw taw ni dah selalu amal dah ni ustazah ! :D

Hizami Rahim said...

that's good.
:)

aanz said...

hype farah...
aku bru je nk ckp yg doa mak kau aja tu dia tambah 2 kalimah syahadah tu je..hohoo..
nasib baik kau ni pandai gak...

FarhanaDr said...

Akak pon bace yang versi pendek tu.. Tapi akak baca kalimah syahadah asing2.. Hehe.. Kamu dua dalam satu.. Okey laa tu.. =)

Ery Farieha said...

aku plg jarang bace doa tidur
hadoi
harus dipraktik lepas ni

kembatolo™ said...

tambah r selawat sikit lepas mengucap tu..baru best..hee~

I n n z said...

@kasih

haha. sile3 xD

I n n z said...

@naz

=)

I n n z said...

@hudhud

kalo begitu , bgs3 xD

I n n z said...

@Hizami Rahim

hehe ;)

I n n z said...

@aanz

hahaha. tu la.
L cket . adehh xP

I n n z said...

@FarhanaDr

x pe .
mane2 pun boleh sbnrnye ;)

I n n z said...

@Ery Farieha

sile3 .
kene bace selalu .

I n n z said...

@kembatolo™

okeh ustaz ! ;)

@yuE said...

haha....terbaik!!!

boleh jadi ustazah dah...=p