Meet This Blog In Facebook !

Thursday, July 8, 2010

.cube check telekung korunk .

hari ni ustazah innz rase nak bagi ceramah ringkas .
kejap jeh .
nak bace sambil bebaring pun tak pe ;)

ritu tibe-tibe ibu tanya aku ;
kak , telekung yang ibu bagi tuh , jarang tak kaen dy ? mase solat , nampak tangan tak ?
pastu ak jawab ;
err, tak kot .

pastu aku lari p bilik .
check telekung aku .
kain nye licin dan tak jarang .

pastu ibu cakap lagi ;
solat tak sah kalau telekung jarang . kan nampak badan .

pastu aku pikir .
haah lah !
ye tak ye gak .

pastu lagi aku baru teringat yang aku pernah tanya rumate aku nape dy pakai anak tudung , pastu pakai tudung bese , pastu baru pakai telekung .
dy cakap , takut nampak leher .
hOho .
baru aku ferasan daa ..

banyak kan kau kene bace perkataan pastu .
HAHAHA !

pastu aku gugel la pasal telekung jarang neyh .
aku jumpe link neyh -> telekung jarang

neyh aku attach sekali tentang telekung yang kainnya jarang .
jika kain itu jarang tetapi tidak menampakkan aurat yg wajib ditutup kerana anda memakai baju didalam telekung, maka tidaklah sifat jarang itu membatalkan solat. ertinya, jika jarang sehingga menampakkan kulit anggota yang wajib ditutup maka, cacatlah solatnya. 

kalo tengOk orang sekarang , kalo beli telekung , corak tanak kalah weyhh .
kan cantik banyak-banyak corak .
tapi pakainya setahun sekali .
erkk xP

ini peringatan untuk diri aku gak .
pilih telekung hati-hati taw ;)

18 bantah cakap cikgu:

princeduyong said...

yang penting...tutup aurat...

syahid said...

emm..ok je ni

chekgu Moe said...

salam kenal.

betul tu, ada gak perasan kain telekung yang jarang, biasenye yang dalam dijual dalam beg kecil besar sikit dari tapak tangan.

syuQ said...

sgguh lah!
mybe ramai lg yg x pasan.

tapi ade gak dlm solat beria2 je cover aurat bagai..
tapi kat luar slt..tdung alamak ai..
jarang nk mampos! haihz..mcm berpura2 pulak an.

I n n z said...

@princeduyong

huhu . yew3 xD

I n n z said...

@syahid

pe yg oke ?
ko pakai telekung ke ?

I n n z said...

@chekgu Moe

ouh yeke ?
tak taw la plak sbb tak pernah beli .
;p

I n n z said...

@syuQ

ouhh itu isu tudung .
tamo sentuh , kang ramai yang attack ;p

Faiz said...

"tapi pakainya setahun sekali ."
statement ini yg gempak skali..tak kan pkai telekung setahun sekali je..huhu...anyway lau laki lak kne cek kain pelekat la ek..haha
Hit My Latest Update

LuVidA^^ said...

nasib x jarang.. ehhe..

@yuE said...

betol gak..tak terpikir lak aku selama ni..





tima kasih ustazah....


=p

kembatolo™ said...

ko pakai setahun skali ke wei?
hahahha..

I n n z said...

@Faiz

kejam cikit ;p
hurm. boleh gak xD

I n n z said...

@LuVidA^^

haa. bgs3 xP

I n n z said...

@@yuE

haaa. kasih diterima ;)

I n n z said...

@kembatolo™

agak la derr .
mahu kene penyepak dengan mak aku .
haha !

Ery Farieha said...

betol3~~

PinQib said...

kain semayang ak panass tauuu.. teballll..

Jum singgah belog Pink!

Takdir yang mendukacitakan! !