Meet This Blog In Facebook !

Wednesday, November 24, 2010

.cincin dan kahwin.

bila masuk bab kawen , perempuan lah yang paling beruntung .
dan yang lelaki akan jatuh bankrap jap .
hehe xD

pasal cincin .
ngaa ~
aku nak cakap ikut adat melayu .
diulangi adat melayu .

usually , cincin untuk pihak perempuan , ada 3 .
cincin merisik , bertunang , nikah .
huyooo ~ kayo mak cik  ! HAHA !

biasanya , time merisik , orang tak buat kenduri .
tak ajak orang ramai .
ye lahh , takkan merisik jeh baru , dah nak naikkan khemah kann ?
gile tak logik .
tapi ade ke yang buat ?
huu ~

bertunang .
sekarang , orang buat bertunang dah macam kawen dah .
hantaran 18 dulang , pelamin english style .
padahal sarung cincin jeh pun .
yang nak berpelamin bagai tuh pehal ?

ade bace tak artikel , cakap , tak yah buat kenduri kalau bertunang .
aku bace , and aku rase ada logik nya .
tapi orang sekarang , buat majlis sebab tak nak orang lain kecik ati .
yang kawan kawan mak bapak satu hal .
"laaa anak kau dah bertunang ? tak ajak pun"
yang kawan kawan sendiri lagi satu hal .
"macam ni lah kau , bertunang tak ajak. diam diam jehh"
betul takk ?

payah nak jaga hati semua orang .

nikah .
orang sekarang suka buat majlis kawen grand grand .
nak nak artis .
hehe xD
satu majlis umah perempuan .
satu majlis umah lelaki .
satu majlis kat dewan .
haaaa ~ matik le banyak duit nak pakai .
tapi artis ni , ditaja .
tak yah kua duit .
duduk bersanding jehh .
cube kalau kita yang buat ?
tak bankrap pastu ?
pas kawen , gadai lah cincin mahal , buat makan .
HAHA !






aku rasa , aku tak nak bersanding lahh .
macam malu jeh , orang tengok , kite duduk membatu macam tugu negara .
hehe xD

ibu ade belikan aku cincin .
itu cincin raya .
masa tahun 2007 .
ramai yang tanya "dah tunang ke ?"
cumi ciki pun dah 2 kali tanya .
tak boleh eh pakai cincin emas sesaje ;p

15 bantah cakap cikgu:

Puteri Iqa Izyan said...

hoho..tak suke lah pakai cincin.
opss.baru tau yang merisik pun ade cincin.. huhu..
untung jd pompuan kan? kan? :D

Eazy Izzuddin said...

ohoho
bile nak kawen ni
hehe

twinkle twinkle said...

lagipon bersanding tu kan xelok

yAnG said...

hahhaha...xnak kawen grand~~
tup tap tup tap..wed ko yg ak tgok kt nona 6t..=D

liyana aziz said...

dakni dah gedik ayaq nak kawen.. muaahahhahaha.. kan best kalau leh bt nikah je lepas nikah, buat makan2.. tak payah banyak songeh kan?

kembatolo™ said...

ceh.. cincin emas..
aku tade ponn.. haha

Fariq said...

xperlulah cincin2, pelamin2 sume ni,,
kang nak kwin pgil tok kadi, saksi cukupla,, pastu akad,,

I n n z said...

@Puteri Iqa Izyan

sangat beruntung ;p

I n n z said...

@Eazy Izzuddin

ngaa ~ lambat lagi eazy ;D

I n n z said...

@twinkle twinkle

betul3 ;D

I n n z said...

@yAnG

HAHA !
takkan punye ;D

I n n z said...

@liyana aziz

kalau lah boleh mcm tuh yana .
huhu ;D

I n n z said...

@kembatolo™

ko tak boleh pakai ;D

I n n z said...

@Fariq

betul ;D
simple kann ;)
tapi kene buat majlis, sebab nak hebahkan dekat org , supaya nt org tak anggap buruk ;p

LanaBusyBee said...

hi...lana lagi besh, merisik xde cincin pun, sbb ms tu lana kt KL, keja huhu..dah kenduri xde pun pelamin segala bagai, abah lana marah kalau membazir, lana beli papar beg nk letak goodies pun dh kena marah huhu..dia kata, kalau kita buat biasa2 xjadi kudis pun pada orang, ala kadar sudah la hehehe