Meet This Blog In Facebook !

Friday, September 24, 2010

.really want !.

baru habis hirup kuah tom yam ayam yang panas .
pheww ~ berpeluh .
makna nya pedas + panas = tomyam .

tengah-tengah menyuap nasi ke mulut , aku teringat sesuatu .
dan aku rasa macam nak balik rumah sekarang jugak !
pastu esok rekues kat ibu .

"rini ibu masak ayam masak lomak cili api yo"

tapi .
aku kat uia .
esok ade kelas .
duhh .

kalau tak tahan podeh , toksah dok nismilan .

err oke . i'm now negrian . (ade ke word ni ?)
aku ni dari kecik , tak makan pedas .
tak tahan .
kata ibu , masa ngandung kan aku dulu , aku dah puas makan pedas dalam perut .
so bile kua , otomatik , lidah tak leyh trime pedas .
logik tak cite ibu ?

tapi sejak makan masak lemak cili api kat rumah sedara mara kat nismilan ni , aku dah boleh terima dah .
take note : mak sedara aku sume pure nismilan . so , makanan kat rumah eh tak sah tak pedas . sile refer syahid kalo tak caye . celah palong , celah rokan , celah serting , celah seremban . HAHA ! 
ibu pun nismilan gak .
tapi ibu masak tak pedas sbb kalo pedas , tade sape nak makan .
heheh xD

raya ritu lahh .
aku makan tengah hari kek umah mak ndak palong .
dio masak ayam masak lomak cili api .
pedas tak hengat .
terbaek !
berpeluh gak lahh aku makan .
tapi sedap punya pasal , aku lupakan kepedasan itu .
HAHA !

sapo poie nismilan , tak makan masak lomak cili api , toksah balik  rumah yo .
zami , try lahh nanti ye kalo belum try ;)

7 bantah cakap cikgu:

Miss Shizu said...

inn, serting celah mane tuh?

.rafiq. said...

hehe negeri sembilan jadi nismilan. pedas jadi podeh. huhu

Kyuubi_85 said...

alahai.. kesian x leh mkn pedas.. kalau aku.. sumbat je dlm mulut, pedas kemudian.. haha

hamzah ian said...

waaaa

I n n z said...

@Miss Shizu

tak ingat lah serting bape ;p

I n n z said...

@.rafiq.

loghat tersendri .
hehe xD

I n n z said...

@Kyuubi_85

bukan x leyh.
x bese ouh .
lidah omputih .
wakaka