Sunday, September 5, 2010

.keliru.

sekarang saya tengah pening + stress fikir apa yang sebenar nya saya mahu .
pendek kata, sedang berperang dengan perasaan sendiri .
pantang sikit orang-orang yang saya sayang buat saya terasa, mula lah nak tarik muka.
sebak. rasa nak nangis.
kenapa lemah sangat ni ?

********

sejak kecil sampai sekarang.
saya punya masalah dengan keyakinan diri .
bila usia semakin meningkat , saya makin menjauhi pergaulan dengan orang lain .
saya tak yakin dengan diri sendiri .
rasa sangat tak layak untuk berada dalam society .
haih ~

kata abang  ;
orang cantik selalu nya kaya. sebab dia ade duet, jadi boleh lah dy bergaya dan tampil cantik.
jangan ada yang bangkang pendapat ini .
jangan ada yang kata, cantik tak penting. yang penting hati .
i'm talking bout CANTIK here .
tade kaitan dengan hati budi.
ye. saya terlalu obses nak cantik sampai tak hargai apa yang diberi .
bila lemah, saya selalu ingat kata ibu ;
dah cukup sempurna ,tade cacat cela, oke lahh tuhh.
tapi hakikat , saya mahu CANTIK.
saya mahu rase yakin bile berada dengan orang lain .
disebabkan saya tak cantik , jadi saya TAK YAKIN langsung dengan diri sendiri .
dah puas pujuk diri ;
tak cantik, tak pe, janji tak annoying .


12 bantah cakap cikgu:

Hizami Li said...

self esteem zami rendah.
sgt2 rendah.
:)

Misshy Innz said...

@Hizami Rahim

wahhh nape ?
zami nampak berkeyakinan

liyanaziz said...

sangat tak yakin dengan diri sendiri, selalu kena marah dgn akak sebab x pandai nak bergaul... =p

eyerin said...

dear,,
setiap org cntik dgn care die sndiri rite? =)

amira faqihah said...

BERSYUKUR dgn ape yg kite ada kan :)

Jujurara said...

larh..x semestinyer cantik 2 penting tok keyakinan cantik..anda sudah cukup cantik...caye la..hehe..

Misshy Innz said...

@liyana aziz

pehh.
seb bek tade kakak ;D
yana kene banyak bersosial ni ;)

Misshy Innz said...

@eyerin

huhu .
ye3 .
tapi tah lahh .
ssh nak trime ;(

Misshy Innz said...

@twinkle twinkle

iye ;)

Misshy Innz said...

@pwincess Lov3y dOv3y

gambar kat header tuh gambaq thn lepaih na.
hehe xD

Unknown said...

ehh dah jadi topik
hehehe

aku skrg dah makin konfiden dgn diri aku
pakai ape pon aku redah je
err asalkan x melampau lah

faktor persekitaran kot yg menambahkan keyakinan aku skrg

Anonymous said...

menjdi diri sendiri..
itulah pengertian
C.A.N.T.I.K ;)