Meet This Blog In Facebook !

Monday, September 6, 2010

.pilih antara dua.

hari-hari yang ku lalui sunyi.
sunyi dan semakin sunyi.

entah kat mana silap ku, hidup ku kosong .
bagai tiada sesiapa di sekeliling .
seakan semua yang ku kenali, mengelak dari bertemu .

*******

kawan dan kekasih .
mana yang patut di dahulukan ?

aku makin kurang sabar dengan sikap 'kawan-kawan' yang mementingkan kekasih lebih dari kawan .
kau mintak aku mengerti perasaan cinta kau.
tapi ada kau kisah perasaan aku bila kau cancel temu janji kita di saat akhir ?
pernah ?
seingat aku tak pernah .

kau tatang kekasih kau macam minyak yang penuh .
seribu pujian melangit pada dia .
kau jamin ke dia pengantin kau kelak ?

kau dah besar ,
kau patut fikir mana yang patut kau dahulukan .
kalau sekali dua, boleh aku maafkan .
ini ?

sudah lahh .
cari lah aku di saat dia tinggalkan kau .
aku sentiasa ada untuk kau ,'kawan'.














aku juga manusia biasa der .

4 bantah cakap cikgu:

pwincess Lov3y dOv3y said...

mungkin dia alpa..x pe..seorang kawan yang baik akan setia pada persahabatan walaupun dilukai...sabar k..

fikah mus said...

sangat faham.
aku sandaran bila dia diabaikan kekasih.
tapi waktu aku ditinggalkan??
aku kena belajar ubat hati sendiri.
dan sedapkan hati yang apa2 pun berlaku, kena redha sebab dia masih kawan aku.

Farahin Khalid said...

hmm..
bnda 2 da jadi normal da..
kwn2 rmai yg cm2..
bia je...nnt ble sumthg happen pndai2 la dye cari..

tp suke la ayat yg "kau jamin ke dia pengantin kau kelak?"
huhu...

myraluna said...

sptutnya dia kena lbihkn kawan dari bf,,,klau x bleh pown bg sma byak masa yg dye bleh,,,hope dia brubah,,,