Meet This Blog In Facebook !

Saturday, August 14, 2010

.kenangan ramadhan #7.

lama .
berbulan-bulan abang hilang .
tandanya abang memang dah tak nak ade pape dengan baby .
oke fine .
baby anggap we're finished .
end of story .

aku menjalani hidup seperti biasa .
tiada khabar berita dari dia .
tapi aku masih teringatkan dia.
entah lah .
macam kene guna-guna jeh .
haih ~

ini ramadhan ke 3 aku berpuasa tanpa dia.
setiap kali ramadhan, fikiran ku melayang .
yup. mengingat kisah lama .
kelakar kan ?
macam orang gila dah aku ni .

1 Missed Call
017*******

pantas tangan aku menghantar mesej bertanyakan siapa.
aku takut kalau-kalau rakan sekelas yang menelefon, tapi aku yang tak jawab .

"sape?"

balasan diterima beberapa minit kemudian .

"ko farah kan?"

aku terkejut .

"yup. sape?"

"ko gf R kan ?"

oke. orang ni buat aku risau. mana dia tahu ?

"sape ni ?"

"jawab dulu soklan aku."

"dulu "

"betullah. aku kawan dia."

"mana dapat no aku ?"

"dari R lah"

kawan R .
buat aku cuak .
kami ber SMS .
aku beria bertanya mana dia dapat no aku .

"aku amik senyap-senyap dalam handphne dia. kau bukan gf dia ke? romantik bagai"

"kan aku dah cakap dulu. mana kau taw aku gf dia ?"

"aku bace mesej dalam handphone dia la."

cerita lama.
dia, S, kawan sekolah R.

dia selalu nak taw kenapa aku dengan R dah tak bersama.
dia juga ada bercerita benda yang sama tentang gf R .
mereka semua satu sekolah .
gf R, junior mereka.

S juga ada memberitahu siapa gf R .
aku ada fb gf R .
hebat kan aku ?

cantik budak nya .
10 kali ganda cantik dari aku .
HAHAHA .

pada S juga, aku ceritakan segala.
apa yang berlaku .
kata S aku bodoh .
ye. aku taw.
aku bodoh .
sebab menanti orang yang tak sudi .

kata S , tak mungkin R akan kembali pada aku .
sebab R sangat menyayangi budak tuh .
tak pe . aku dah tak mengharap .

walaupun masih ada ingatan aku pada R.
tapi aku dah tekadkan hati utuk tidak kembali padanya juga .
biar lah, rasa sayang ni tetap di hati .
akan ku berikan pada yang berhak .
aku tak mahu jadi bodoh kerana cinta lagi .





S telah membuat sesuatu yang mengejutkan aku .
kau nakal, S .
;)



13 bantah cakap cikgu:

nufa said...

s.. mmg nakal.. tp leh lak si R simpan lg mesj ngn no tpn.. huhu..

setelah bc byk2 dari dulu.. ni bru nk komen... mmg dah lumrah kot first love yg menyakitkan camnie...

hnya mendoakan dia mndapat balasan yg setimpal dgn apa yg telah dia erbuat kat kita.. huhu. biar dia dpt awek yg last2 akan curang ngn dia.. dan ade org lain.. biar padan muka dia...

Hizami Rahim said...

cececewahhh.
nakal2 dgn S ye.

Anonymous said...

mmg awek dy yg cantek 2 da blah pon.. dun wori b hepi la. ko boley tekel R ko 2 balek. tahu x

kaizen shinobi said...

eh? sape S? hahahaha

PinQib said...

orang baik hnya untuk orng baik


Latest entry:
Shayer demam
Kambing untuk dijual!

I n n z said...

@nufa

eh eh tak elok doa yang tak baek tuk org ;D

I n n z said...

@Hizami Rahim

tidak3. bukan sy . haha.

I n n z said...

@Anonymous

tak hengen !'huh .

I n n z said...

@kaizen shinobi

s for superman .
wakaka.

I n n z said...

@PinQib

yup3.
btl ;D

devoted lily♥ said...

manusia selalu jd bodoh sbb cinta..
bkn ko sorang.. aku pon..
wahaha..

I n n z said...

@devoted lily♥

wakaka. mmg ramai pun ;D

nufa said...

huhu, biasanya org yg buat camtue akan dapat hukuman.. bak kata org hukum karma... dan ia mmg btul2 terjadi.. hmm.. bg sy laaa... sbb pnh kna. huhu