Meet This Blog In Facebook !

Tuesday, August 10, 2010

.kenangan ramadhan #1.

Ramadhan 2007 .

dah 3 tahun berlalu .
tapi kenangan tuh maseh segar di ingatan .
ntah bila akan pudar .
aku harap ia akan hilang .
supaya aku akan sentiasa maju ke depan melalui hidup baru bukan masa silam .
cinta pertama yang sejujur nya aku cintai.
ya. ia bermula di bulan yang mulia .
bulan ramadhan .

sehingga ke hari ini .
aku masih terkenangkan dia .
muncul nya ramadhan , segar lah kembali ingatan ku pada si dia .
terlalu banyak kenangan ramadhanku bersama dia .

kami sahur bersama walaupun hanya di telefon .
kami buka bersama walaupun hanya di telefon.

"tadi abang nak beli kuih . tapi duet tak cukup seposen. pastu abang tahan sorang budak pompuan neyh. abang mintak kat dia seposen."

aku tergelak tatkala dia bercerita .
tah sesiapa yang ditegur dan diminta seposen tuh .

"baby sahur ape ? abang makan roti je ."

di kala itu , waktu cinta berputik mekar , sayang ku ikhlas di hati .
aku kenyang walaupun hanya bersahur dengan sekeping roti dan tuna .

itu cerita 3 tahun lepas .
tapi sekarang , aku sendirian .
di kala sahur , tiada lagi bualan di telefon .
di kala buka , tiada lagi kedengaran suara dia berjenaka bercerita tentang rutin harian .
aku rindu .


SELAMAT BERPUASA. 'ABANG'


untuk kak azyan yang tengah mengandung anak sulung , selamat berpuasa . tahun ni akak berpuasa dengan baby and hubby . raya nanti jangan lupa balik seremban taw ;)

14 bantah cakap cikgu:

adrina sidek said...

errrr??? betul ke cite ni?? nape 'abang'?? ermmm~

I n n z said...

bcoz, he's not my abang anymore ;)

puan farah said...

sedihnya..tapi kan dik,kenangan tetap kenangan..kita kesal ke,rindu ke,mrh ker,tetap kita ingat kan?tsk,tsk..

sambung lagi..kalau dapat pengganti lain yg lbh baik pun,tak sama kan?sebab 'dia' adalah 'dia'..

Aliesya♥Amani said...

nie abg yg F yea?? yg ko tunjuk gmbr aritu??

Ery Farieha said...

xmo sedeh2 ye
chill :)

meh aku teman ko nak?
hehehehehehe

Hizami Rahim said...

hehe.
:)
nak nanges jap.
isk isk.
uwaaaa~

I n n z said...

@puan farah

aah ;)
betul3 . dia tiada pengganti . dia ttp dia . ;)

kaizen shinobi said...

perghhhhhhhhhhhhhhh~

jiwang siot minah PINKY nih! hahaha

Arief Arf said...

pergh, walaupun cerita pendek,
tapi rasa cam baca novel cinta plak.
hahaha
tak kan tu je kot?
nak jugak dengar kisah pasal 'abang' lagi..
wahahahahahahaahaha

x)

I n n z said...

@Aliesya♥Amani

bukan lerw .
kalo dia , x de lah aku quote abang tuh ;p

I n n z said...

@Ery Farieha

mane ade aku sedih la.
haha.
rindu ckit jek ;p

I n n z said...

@Hizami Rahim


eh eh lilek zami lilek ;p

I n n z said...

@kaizen shinobi

grrr x(
pukul nak ?
haha !

I n n z said...

@Arief Arf

err .
nanti kite tengok yep kot ade lagi cite psl 'abang' hehe xD