Meet This Blog In Facebook !

Wednesday, August 18, 2010

.aku hanya manusia biasa.

semua orang buat salah .
cuma antara sedar atau tidak saja .
tiada seorang pun hamba Allah yang sempurna .

kadang-kadang kita sedar , tapi enggan minta maaf.
kenapa ?
sebab ego , sifat tak nak mengaku kalah .
sebab kita rasa pendapat kita benar .
kata pepatah "berani kerana benar"
tak semua salah itu salah .
dan tak semua benar itu benar .
pandai lah kita pertimbangkannya .

ada juga salah yang kita terlepas pandang .
bila orang lain tegur, baru kita sedar .
jadi, kita minta maaf .
mudah bukan ?

aku juga manusia biasa .
yang punya perasaan .
yang dikurniakan pelbagai kerenah dan ragam .

aku tetap aku .
aku tak mungkin jadi kau .
aku tak mungkin jadi sesiapa pun .
cuba lah .
tukarkan aku untuk jadi kau .
kalau kau rasa diri kau yang terbaik .
dan aku teruk di mata kau .

perli.
sindiran.
jelingan .
apa, hanya itu yang kau mampu buat jika aku buat salah ?
apa, kau fikir dengan tiga cara ini mampu buat hati kau puas ?
cuba kau letakkan diri kau di situasi aku .
ye. aku yang kau perli sebab kau rasa aku buat salah .
apa rasa nya ?

aku bukan baik .
aku teruk .
aku juga pernah perli orang .
aku juga pernah sindir orang lain .
aku juga pandai menjeling orang lain .

apa kata kalau sekarang , kau tuka cara yang baru .
kau jadi macam aku .
apa yang kau rasa, kau luahkan terang-terang .
jangan takut dengan respond orang lain .
kau adalah kau .
hanya kau yang tahu apa yang terbuku di hati .
bukan mereka.
jangan guna kata-kata manis untuk menyakiti orang lain .
tak baik tahu .
tak perlu kau guna orang ketiga untuk menyuarakan ketidakpuasan hati kau itu .
jujur lah .
itu jalan yang terbaik .


aku manusia biasa yang punya pelbagai perasaan dan perangai . tapi aku bukan manusia hipokrit.


17 bantah cakap cikgu:

kaizen shinobi said...

mcm 1st time jeh aq nampak ko bermadah nih~ ngehahaha

cengkerangcipot said...

sejak 2menjak 3menjak ni entri
psl hati dan perasaan je ni awatnyo??
sbr byk2 k..

CERITA LEBAT said...

panjang gila puisi syair moden ni..gua baca sampai setengah pun dah kena tarik napas.

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

semua orang manusia biasa Innz.yang luar biasanya perbuatan kita.

Arief Arf said...

takpe,
nanti time raya semua bermaafan la.
pastu dapat duit raya.
wahahahahah

x)

Fatin Aliyya said...

bnyk2 sabar ek..

slmt berpuasa.:)

fndrocka said...

org ketiga tu kadg pendamai..kdg batu api..

+fALl fOr yA+ said...

akak kalau lepas berbuka tido x?
mesti best kan kalau tido.. mcm orang.. huuh :p

I n n z said...

@kaizen shinobi

eh yeke ?
bukan dah banyak kali ke ?
hebat tak ?
wakaka

I n n z said...

@cengkerangcipot

mental disorder .
wakaka .
tah3 .
mereng kot ;D

I n n z said...

@CERITA LEBAT

mane pulak syair .
cerita jeh kot ;p

I n n z said...

@Mohd Fakhrurazi Jamaludin

jadi jangan harap aku perfect dan tak punya perasaan . =.='

I n n z said...

@Arief Arf

dah tua dah .
tade duet raye de ;D

I n n z said...

@Fatin Aliyya

slmt berpuasa juge fatin ;)

I n n z said...

@fndrocka

btl3 xD

I n n z said...

@ fALl fOr yA

tade.
akak lepas buke, men tenet .
huhu xD

ferra said...

huhu cam ader mslah jep?