Meet This Blog In Facebook !

Thursday, April 29, 2010

.sampai bila ia akan berterusan ?.

entry ke 100 agaknya untuk rini.
hyper plak aku rini.
esh3.


*****************************************************************************



ungkapan "sape yang tak sayang anak " dah tak relevan sekarang.

setiap hari ade jeh berita bayi dibuang,dibakar (ini sangat3 kejam!),ditinggalkan.
gejala tak berperikemanusiaan ini semakin menjadi-jadi.
macam tak de kesedaran langsung.
mane rasa bersalah dalam diri ?
mungkin hati mereka sudah terlalu hitam sehingga sanggup buat macam ni.

pelik la.
sedangkan nk halau anak kucing yang datang dekat aku pun, aku rase macam tak patut.
ini kan pula buang manusia.
aku betul-betul tak faham dengan orang-orang ini.

orang lain punya susah nak dapat anak.
diorang boleh buang-buang macam sampah.
didnt they realise that it is a HUMAN BEING and not a RUBBISH ?!!

bukan ini caranya untuk menutup kekejian dan kejahatan yang ko buat.
bukan ini caranya untuk hapuskan dosa berzina yang ko telah lakukan.







YA ALLAH.
aku rase nak nangis.
tak taw nak cakap ape.
kejam betul manusia sekarang.


5 bantah cakap cikgu:

Frodo Baggins said...

sape je yg wat mende dajal ni,
layaknya di bawah taraf hewan
piranha pun x makan anaknya.
celaka!


karma is a bitch! tunggu blsan Allah

hakimfaridzul said...

relaks2 ye..
emosi nampaknya...
agagagagaga

I n n z said...

frodo : hurm ~ same emo ngan aku =)

hakim : emo sgt ! marah neyh x(

KaiZeN SHiNoBi said...

wow... 100 dah arinih? gile la...

aq lak idea dah kureng gile.... ngehahahahaah

lek2...

jgn ikut dorang buang anak...

enjelinajolipit said...

kak jat mana kak jat?? hahah!
gua rasa kena letak sorang jaga la kat iap2 tong sampah, semak, surau, masjid, longkang, toilet etc2 yg popule sebagai tempat pelupusan bayi.

harap maklum.


amcam? bijak kan?