Thursday, April 28, 2011

.susah ni susah.

macam yang aku cakap dekat entry bawah ni punya bawah punya bawah lagi .
err 3 entry lepas lahh .
aku memang bukan seorang yang in dengan phone .
aku memang suka membiarkan dia seorang diri .
padan muka kau .
HAHA !

tapi ada satu perangai aku yang tak boleh blah .
kan handphone aku silent je manjang .
kadang kadang tuh , time aku tengah tengok tv , baring baring , aku selalunya akan text lah sesape yang aku suka .
lepas tuh , bila aku dah dapat INTERNET , aku tinggal je orang yang mesej dengan aku terkontang kanting .
maksudnya , aku dah tak reply mesej dia .
kejam tak aku ?
ditambah pulak dengan kesenyapan handphone ku .
jadi , double kejam .

aku memang tak kan cakap , "eh, i nak pergi main internet jap, ttyl k"
sebab aku konon nak jaga hati dia sebab kalau aku cakap camtu, aku bakal dibenci 7 hari mungkin .
jadi, aku buat buat lah konon konon aku tertidur walaupun baru pukul 8 malam .

lepas tuh orang tuh akan hantar mesej bertimpa timpa .
dan aku akan jawab pada keesokkan harinya .
dengan alasan "sory, i tertido malam tadi"
padahal ............ (sila isi tempat kosong)

disebabkan perangai ku ini , aku tak boleh nak marah orang kalau mesej aku tak di reply .
sebab aku tak nak kene perli "u salu jeh biarkan mesej i tak ber reply, jadi, u deserve it"
jadi, di situ , aku melatih diri untuk jadi SABAR .
selalu nya , apa yang aku buat dekat orang dan if one day kena balik dekat aku , aku tak marah .
sebab aku memang berpendirian "what you give, you get back"
itu lah hidup .
eh, dah masuk cerita lain pulak . ;p

tah lah, penangan INTERNET lagi hebat dari penangan MAKAN KFC sebab even aku tengah makan kfc pun , aku still boleh layan mesej lagi .
tapi tak dengan internet .
dia buat aku lupa semua benda .
kau rasa kenapa ye ?

10 bantah cakap cikgu:

feyza said...

same~~

hahaa sbb ad intenet suma benda lupa ~~

Fariq Jalil said...

malas ckp byk.. no internet baru bley mesej.. kalo tak kimsalam.. :p

Muhammad Rafiq Hasrudin said...

ko dah kena sampuk intenet kot. habis ko dh kantoi orang taknak mesej ko lagi dah.

J.Syazwana said...

sebab internet tuh best.
haha!

weh rajin gila tukar header.
huhu

♥ AkuMuslimSederhana ♥ said...

folow u cikgu..folow la cikgu balik:)

Cik Pipi said...

@Pijahh' de-Arr

kuasa internet tuh maha ! ;D

Cik Pipi said...

@Fariq

betul3 ;D

Cik Pipi said...

@rafiq

haha xD
x pe, jimat kredit aku. haha xD

Cik Pipi said...

@Wana Jay

rajin kan aku ? haha xD
serabai jeh header uh

Cik Pipi said...

@♥ Teacher Rinz ♥

=)