Monday, April 11, 2011

.jauh dan penat.

malam kelmarin , ibu balik .
ibu bawak lauk , lepas tuh ibu cakap ceni ;
"ni esok, ayam untuk 3 orang . panaskan ..."
lepas tuh aku macam "nape 3 orang jeh ? akak ikut ke ?"
aku ingat aku tak ikut sebab ibu kata kereta dah penuh .
lepas tuh ibu cakap lagi "kau kene lahh ikut, kang siapa nak tangkap gambar ?"

jadi , aku adalah photographer pada hari pertunangan bande ;D

aku ingat aku tangkap gambar pakai compact camera jeh .
sekali , sepupu aku bagi DSLR dia , suh bawak .
aku macam "kau nak bagi aku pakai ni ke ?"
O_o
auto bolehh lahh .
nak pakai manual , aku tak reti sangat .
jadi , semua gambar semalam , adalah dalam auto mode T___T

eh , nape nak sedih pulak .
entah entah orang lain pun pakai auto jugak .
kah kah kah ;D

gambar tade ye sebab semua dalam DSLR sepupu aku , and aku dah pulang kan .
first time pergi skudai dan beberapa kali pergi johor .
before sek pergi yong peng jehh .

jauh oke ..
even pakai higway yang lurus tuh pun , 3 kali gak lahh terlelap dengan jayanya dalam kereta .
nasib baik ade qistina , tade lahh bosan sangat .
boleh gelak gelak, men cak cak , nyanyi , tangkap gambar dengan pose tunjuk peace .

ini kali kedua aku ikut rombongan bertunang kazen kazen aku .
jangan tanya aku bila pulak .
aku rasa tak nak bertunang kot .
err tak pun , bertunang sekali dengan nikah .
jimat belanja kan ?

semalam mak su aku tanya aku "kau bila ?"
aku macam "eh lambat lagi , belaja pun tak habis ."
alasan paling klise aku bagi .
HAHAHA !

lepas tuh dia siap plan tuk aku pulak .
"habis belaja 23 tahun , 24 25 boleh kahwin"
aku telan air liur je lahh .
sabar sabar .

aku masih nak nikmati hidup anak dara weyhhh .
lek luu der xD





























cuti sebulan nak buat ape ek ?
weyhh pak cik , jom dating .
yang pasti, kau belanja.
HAHA !

2 bantah cakap cikgu:

Kaizen Shinobi.com said...

aku dah haramkan penggunan auto mode kat DSLR aku, hahahaha

Muhammad Rafiq Hasrudin said...

mane gambar nye nak tengok?