Thursday, April 28, 2011

.media yang semakin annoying.

kat rumah aku siaran tv tak berapa clear .
tak tahu salah kat mana .
nak kata dok ceruk hulu , aku kat bandar kot .
paling clear pun , TV3.
jadi , kalau pukul 8 malam tuh , memang berita kat siaran tu jelah yang kitorang satu family hadap .

aku bukanlah penggemar berita setia tapi lately aku tengok lah jugak sebab pukul 8 tuh bukan buat apa apa .
baik tengok berita , at least tahu pasal isu semasa .
tapi 2 3 hari ni aku and family memang getting creep out bila tengok berita ni .

first issue yang dia kan ulas about the so called sex video of anuar ibrahim .
Tuhan je tahu betapa MENYAMPAH nya aku bila dengar pasal benda ni .
eyhh hello , come on , aku bukan nak hadap cerita pasal stupid video ni okay .

masalahnya sekarang , HARI HARI dia akan keluarkan pasal berita ni .
and the SEX word is become so common nowadays .
don't you ever think what will be the consequences towards young kids ?
berita tu , orang tua je ke yang tengok ?

dalam rumah aku memang takde budak kecik .
semua pun dah faham tapi fikir jugak lahh untuk family yang ada budak kecik .
apa diorang nak jawab when the kids ask them "ayah, video seks tu apa ?" "abang, ini cerita pasal apa ?"
young child, memang mereka nak tahu semua benda .
ini salah satu dari proses pembesaran mereka .

even kat sekolah pun, cikgu galakkan students , baca newspaper and watch the news untuk tahu pasal isu semasa .
sekurang kurang nya bila buat karangan Bahasa Melayu , diorang ada idea .
tapi media sekarang dah tak relevan .

kalau hari hari cerita pasal video tuh yang dihadapkan untuk budak budak, apa kejadah nya ?
dan aku rasa kementerian pun takkan buat soalan exam tentang "Bincangkan perkembangan isu video seks Dato' Anuar Ibrahim"

kau ingat orang nak sangat ke tahu pasal video tu ?
ITS TOTALLY ANNOYING okay .
please stop siarkan isu itu .

bak kata ayah aku "channel ni nak kene banned ni"








super duper annoyed !

8 bantah cakap cikgu:

Admiral Hafiz said...

link video part 2 xnk letak sekali ke?


2 la..pening betul dengan politik malaysia
sanggup buat apa saja demi politik
tp klu sampai guna cara kotor mcm ni, mmg xleh nk terima la


Entry Terkini: Kalau ramai yang nak aku tutup blog ni, macam mana?

dillabaharudin said...

yeah! aku setuju benar dengan ko. sangat annoying kot. balik balik same story. macam dah xde cerita lain nak dijadikan topik utama.

thats why bila berita, aku blah pergi main game kat komputer tak pun tukar channel lain. dah naik muak dengan politik di malaysia nie.

LailaAlfisyahr. said...

Setuju!

kenapa orang yang sepatutnya dilihat seperti intelektual, berperlakuan kalah seperti budak tak habis sekolah?

kena ke bincang tentang isu seks?

i dont get it.

it looks like clearly ada maksud lain.

memang nak cakap pasal moral pemimpin, tapi sudah-sudahlah tu.

tak faham lah dengan politik msia.
nak tunggu riot baru nak stop isu ini agaknya?

nak stop obesiti dekat sekolah, padahal mak bapak kat rumah borong satu GIANT! borong fast foods for meals.


yang penting, jangan percaya bulat-bulat.

akhir zaman, banyak fitnahnya.

Semoga kita tergolong dalam orang-orang yang dihindar darinya ye akak :)

Salam.

J.Syazwana said...

bese ah. politik semua tuh. memang annoying. huhu

Fariq Jalil said...

biasa la tu.. salah satu cara diorang nak kipas kerajaan.. kehkeh.. patutnya sebagai medium menyampaikan sesuatu berita diorang kena la telus kan.. tak bley nak pilih kasih sgt.. ni asek cite sebelah pihak je, sebelah pihak lagi susah nak cite.. kdg2 ade cite tapi diorang tak ckp la, diorang letak word marquee kat bawah.. kalo orang tak prasan mmg tak baca la... tunggu saya bukak 1 lagi stesen tv.. ngee

c-tea said...

@Fariq

setuju dengan AF..memang ni kes kipas kerajaan..

Arief Arf said...

zaman sekarang budak2 tak kan tanya
'ayah, video seks tu apa?'

diorang akan tanya
'ayah, ada tak yang version uncensored punya?'

jaya jr said...

haha,,permainan kotor untuk menjatuhjan DSAI memberi impak besr kpada kanak-kanak