Wednesday, April 27, 2011

.serik ah pakai postpaid.

4 April 2011 , aku start tukar dari prepaid ke postpaid .
bajet orang kaya .
nasib baik lah duit biasiswa ada lagi banyak .
boleh lah aku bayar bil telefon nanti .

27 April 2011 , aku tukar balik postpaid ke prepaid .
lepas hulur RM50 sebagai bayaran untuk bil pertama , aku keluar dari maxis centre .
MAHAL !
ade ke patut 10 hari punya guna , bil sampai RM 49.60 ?
huh . bagi aku yang bukan orang kaya dan shopping dengan duit biasiswa, ini kira mahal .
mesti ada yang cakap , RM50 pun mahal ke ?
dah lah dapat biasiswa .

ouh , untuk kau yang fikir macam tu .
aku ni anak sulung .
adik ada 3 orang .
sorang belajar kat kolej swasta, lagi dua orang masih sekolah menengah .
ibu tak kerja, ayah kerja technician kat kilang swasta je .
ayah aku bukan jenis nak bagi duit belanja hari hari .
lain lah kalau aku anak tunggal .
jadi , dengan biasiswa ni , kene lah berjimat .
ada faham adik manis ?

yup , aku sekarang pengguna prepaid kembali .
tapi bukan dengan pelan youth club .
pelan hotlink tah pelancau tah .
aku pun tak tahu .
yang pasti , 1 mesej 10 sen .
hambek kauu .

dah lama aku pakai youth club , dah tak taw cene nak guna activ10 tah pe sume tuh .
takpe , aku belajar balik .

aku ni tak tahu kat mana maxis centre seremban .
malam tadi aku guna gugel maps tapi haram .
maxis centre yang kat KL nun dia tunjuk .
tak paham aku .
aku eja SEREMBAN bukan KUALA LUMPUR .

lepas hantar adik adik aku balik rumah .
aku terus pergi bank muamalat .
nak keluarkan duit .
kang nak bayar bil pakai ape nyahh ?
tisu lap peluh ?

ade lah sejam jugak aku menunggu giliran dekat maxis centre tu .
lama lama =.='

sebagai hadiah , aku dapat sim card baru .
wee ~

dah 5 tahun aku pakai sim card lama tuh .
ape makna nya ?
ye. aku setia dengan hotlink .








okay . tak nak puji hotlink .
sebab kau tukar pelan lama aku yang sekarang rare nak dapat tuh .



postpaid, tunggu lah .
nanti kalau aku dah jadi businesswoman , aku pakai lah kau balik ye .



sekian melaporkan .
;)

3 bantah cakap cikgu:

Muhammad Rafiq Hasrudin said...

oi jgn mencar tuutt

youth skg takpe xtiv dah
die sume satu plan je sms 1sen 7sen/min

tapi dah pakai yg lain. nk wt camne pkaiiii je la

Unknown said...

hohoho
kalo nak jimat mmg guna prepaid je
sebulan koman2 rm30 je
hahahaha.

lily lotus said...

pakai prepaid leh control segalanya. cewah