Meet This Blog In Facebook !

Monday, April 18, 2011

.slurpee dan adik saya.

sebelum ni kalau nak beli slurpee , kene pergi 7E dekat sri pulai .
jauh okayy .
kene naik motor .
ini pun nak bagi tau ke ?

jijoi mesti tahu 7E ni katne .

tapi sekarang , 7E ni bukak cawangan depan rumah aku jeh .
sikit hari lagi , McD , KFC, Secret Recipe , sume bukak dekat rumah kedai depan umah aku .
tak yah pergi town lagi .
HAHA !
*verangan uolz*

tengah hari tadi , adik aku kecoh nak pergi beli slurpee .
pesen dia kalau nak pergi kedai, mesti cakap kat aku .
sebab dia tahu aku mesti mengoder dan dia dapat duet belanja .
duet belanja tak nak sen , nak ringgit jehh .
hari hari keje ngopak kan aku .
grr ~

"kak, aku nak pergi beli slurpee ni"
"pergi lahh"
"kau tak nak ke?"

aku pun bangun .
kene lahh bangun , paksa diri amek duit.
kang kalau aku cakap tak nak , dia akan cakap "nak lahh nak lahh"
trick nak duet belanja .

adik aku ni nama je lelaki , tapi gedik nya , kalah aku yang perempuan .

dah bagi RM 2 .
sebab dia kata slurpee RM 1.90 .

"seposen tuh, kau amek lahh"

before tuh, dia ada tuka duit syiling berjumlah RM 1 dengan aku .
kira nya , dia amek duet kertas lahh .

tak lama pastu , dia datang dekat aku .

"kak , aku ade singgit tujuh jeh "
"pastu ?" malas nak layan , leka bertwitter .
"duit aku ada singgit tujuh . tak cukup. kan slurpee singgit sembilan"
"pastu ?" ni bukan buat buat tak paham tapi memang tak paham .
"duit aku ade singgit tujuh je"
"dah tu, kau nak ape ?"
"tak cukup"
"haih . gi lahh amek lagi 2 posen"
"kat ne ?"
"duit yang kau tukar dengan aku tadi tuh, amek lahh duet tuh"
"ye eh ?" terus blah sambil sengih sengih .











dah pandai malu malu nak mintak duit dengan aku .
sejak bila tah .







nasib kau adik aku , kalau tak, dah lama aku campak lam sungai .
HAHAHA !

7 bantah cakap cikgu:

Botak said...

tu pun mau kecoh ke?
slurpee punya pasal.,
hahahaha...

RasyidHamid said...

adik ko laki...??? hurmmm~~~

Misshy Innz said...

@Botak

ko tade lahh slurpee uh . haha

Misshy Innz said...

@RasyidHamid

aah,, nape ?

Kaizen Shinobi.com said...

adik ko pun pandai besar gak... haha tuh yang pandai malu tuh... hahahhaha

Misshy Innz said...

@Kaizen Shinobi.com

ouhh, dah besar upenye adik aku . haha ;D

Naqib Mohamad said...

adik lelaki rupanya... pompuan takde? hahaha