Wednesday, June 1, 2011

.siapa yang mula dulu ?.

aku baca kat twitter .
kecoh pasal blogger ngaku dia dah takde virgin .
aku dapat link dari tuiter .

aku baca , simple je post .
aku baca komen .
mula lahh ada yang keluar hadis lah akta lah .
ini memang perangai blogger sebenarnya .
kau kene faham tuh .

kau tahu ape ?
post tuh post tahun lepas punya okay .
tapi baru sekarang orang tahu .
apa makna nya ?
ada orang yang sangap pergi gugel maybe keyword like "dah tak virgin" and pap ! sampai kat link blog tuh .
dan lepas tuh kau sebarkan link .
andddddd the whole blogger's world tahu .

niat kau ape ?
nak share .
bagus tapi agak agak lahh der .
nak share pun private lahh kot .
ni nak memalukan dia doshh .

ape yang selalu blogger cakap ?
bukak aib orang ?
paham kan ?

sekarang budak tuh dah jadi bahan .
aku tengok every post budak tuh memang more to personal life dan aku rasa memang dia treat blog dia as a private diary even dia tak sedar yang blog dia public atau dia tak tahu setting .
sebab dia tak balas komen .
semua cerita dia pun memang open habis .
heh .

kau baca , kau nilai dalam hati dah lahh .
tak yah nak bahan dia kat luar .
ni buat kes sampai ke twitter .
kang ade pulak BLOGGER BUAH BUAHAN buat entry panjang menjela untuk budak tuh .

tahu tahu je lahh entry dia kalau bercakap pasal ni macam mana .
lalalalaaaa ~





p/s : aku dapat nephew baru . adik qistina . nak balik esok . tata :)


24 bantah cakap cikgu:

Mama Ta said...

hye. aku salute ko. betul la ko kate. sape yg mula-mula dulu sebarkan link blog dia tu kan. saja nak suruh orang dok maki-maki.

Azlan Strider said...

betul2..kalo org nak share citer2 camni kena pndai main peranan..citer the situation xpe tp air muka org yg bersalah patut kena rahsiakan..kalo x itu da xpanggil sharing..its more like mengaibkan..aku stuju ngan pandagan ko..hehe :)

Regards,
-Strider-

kaizenshinobi said...

saje nak malukan orang lain~ padahal dah kantoi google bnde2 tak elok~

Hahaha memang bangang betul~

Sembang Kemas said...

gua datang dari blog dayana nasir,dan gua pun baru tahu itu cerita lama.Naseb baek gua tak sebarkan lagi cerita sedemikian,baek pegi buat entry pasal bayi yang dicampak dari tingkat 5 tadi tu,lagi ngancam.

♥ AkuMuslimSederhana ♥ said...

waw..jln2 n singgah..feel free snggah blog kite

beautiful_rose said...

hanya memerhati dari jauh...
dan buat penilaian sendiri dari sudut berbeza.

si penulis blog dan mereka2 yang datang komen.

okey keputusannya seri 1/1

Honey Bhulat said...

hani baru buka belog dak tu tdik..hurm, xtahu nak ckp pew...

Botak said...

pesta maki makian., aku nak maki semua orang lepas ni., hahaha.. :))

Izyan Balqis said...

terbaek laa, apa yang dikatakan memang betul sangat2~~ saluteee!!

Cik Pipi said...

@Dayana Nasir

mekasih3 ;D

Cik Pipi said...

@Azlan Hasan

thanks for ur support ;D

Cik Pipi said...

@kaizenshinobi

tahu takpe.
memalukan diri sendiri. haha xD

Cik Pipi said...

@Sembang Kemas

uu ~ aah cite lama . tahun lepas punye post ;D

Cik Pipi said...

@♥ Frau Reen ♥

tq for coming ;)

Cik Pipi said...

@beautiful_rose

hee ~ pun boleh ;D

Cik Pipi said...

@CikHaniBhulat

budak budak zaman sekarang .
susah nak predict what they want actually ;)

Cik Pipi said...

@Botak

ko maki aku , aku tak nak kwn ko .

Cik Pipi said...

@IQ = Iez Qis

terima kasih ;)

SITIRYAH said...

yeszaa~! betul2.. aku sokong. aku jumpe link uh dri sorg blogger femes. masa mula2 aku bukak blog tuh dah ade 100++ follower.. then esok nye aku bkk lg dah jd 300++. how come die bole kate die tak bukak aib org? klu die tak start sebarkn link tuh.. takdelah org nak maki hamun bagai.
die kate nak bkk mata org kite ttg masalah sosial kt malaysia. hey.. macam dah takde cara lain je nak tunjuk..

alexayussida said...

bloggersss sgt kepochi..haih kok ye pon nak bagi pengajaran guna la cara yg betol kan :)

kojie said...

im totally agree with u....nk copy post dlm blog sy blh?

Cik Pipi said...

@kojie

haha . bolehh =)

Cik Pipi said...

@alexa yussida

itu lahh bloggers . thee ^__^

Cik Pipi said...

@Yaya Yibari

salah sape ? salah sape ?
aaa lu pk lah sendiri . hehe xD