Monday, November 21, 2011

.yeay ! dapat makan McD jugakk.


seperti pembaca setia sedia maklum , aku ada 3 orang adik lelaki , dan tiada adik perempuan .
perlu ke aku ulang banyak kali ?
ouh okay , tak perlu .

aku lurus ke matlamat je lah ye .
sekarang kan dah start cuti sekolah .
adik aku yang bernama ami , berumur 16 tahun mengambil keputusan untuk bekerja part time di Pizza Hut .

since sekarang petang petang je hujan dan adik aku start keje pukul 5 petang , memang tak dapat lah dia nak pergi kerja naik 125zr abang dia tuh .
jadinya , ibu/ayah/alip akan hantar dia pergi kerja naik kereta .

kalau hujung minggu dan aku ada kat rumah , selalunya bila dia balik kerja pukul 11 malam , aku yang akan amik .
sebab aku memang suka keluar malam .
HAHA !

dipendekkan cerita , kelmarin , aku ambil dia pukul 11 .
masuk je kereta dia tanya "kau nak makan ape ?"
aku dengan gelak jawab "tak yah nak poyo ah mi"
pastu dia dengan serius "aku serius ni"
aku pun balas dengan serius "McD pun sedap gak"
"Haaa , jom pergi McD"



end up , aku dapat lah ayam goreng McD hasil belanja adik aku .
keh keh keh .

memula aku ingat dia main main je , sekali bebetul bhai .
seronok aku weyhh !
HAHA !

adik beradik aku pesen tak berkira , ade rezeki lebih , memang share punya .

masa adik aku , alip , kerja pas SPM , pun macam tu gak .
tetiba je ajak aku pergi makan KFC lepas hantar ami tuisyen .
masa tu tiada (bapak skema pakai perkataan tiada) sape kat rumah .
adik aku suh siap , pastu kitorang dua orang pergi KFC seremban .
eh , seronok tahu .

rasa macam best pulak dapat adik adik yang sayang kakak ni .
HAHA !

sayang ke ??

adik aku yang bongsu tu pun macam tu gak .
tapi dia kan kecik lagi .
tak dapat der nak belanja aku makan fast food .
kenkadang uh dia beli pape , aku paw je .
dia sekarang gila slurpee , memang kene sedut punya dengan aku .
takpun , tetibe je dia hulur pape makanan kat aku "nah kak , makan"
aku ? kaki makan , mana boleh tolak , ngap aje .
HAHA !



aku ?
ahh , selalu sangat kene paw .
"kak , jom g tesco , cool blog haaa"
=.="


adik adik dunia akhirat .
seronok jugak jadi yang sulung ni .
;p


1 bantah cakap cikgu:

L said...

huhu/ adik yg bagosh... kem salam eeh.. huhu

jom bacer kejap..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/belajar-dari-alam.html