Thursday, November 10, 2011

.Cara Eratkan Hubungan Anda.

keh keh keh . awal awal dah gelak .
gila ke kau innz ?

semalam , ada orang komen kat entry pasal curang .
dia cakap saya anti lelaki .
sebab asyik post pasal lelaki .
ohhmaii .

awak gugel lahh cara kenali wanita curang .
takkan semua saya yang nak kene taip .
saya bukan buku =.='

benda benda macam tu , semua saya adapt dari buku .
buku tu khas untuk KAUM HAWA kenali lelaki .
jadi , mesti lahh saya side perempuan .

jangan lah salah faham .

benda yang saya nak share ni , sebenarnya untuk suami isteri tapi boleh jugak kot apply untuk couples .
rasa macam tak sesuai je saya tulis hal suami isteri .
diri sendiri pun tak pernah kahwin lagi .
hehe ;)

tahukah anda bahawa dengan kata MAAF , ia dapat mengeratkan hubungan ? orang sekarang , kalau bergaduh sesama couples , susah sangat nak cakap maaf . masing masing nak ego . haih ~ tak faham =.='

  • Elak tuduh menuduh
pernah tengok kawan kawan kau gaduh dengan couples diorang ? aku selalu . tapi selalunya aku diam je . buat hal sendiri . selalu nya bila diorang bergaduh , akan ada adegan tuduh menuduh . dia tuduh dia , dia tuduh dia . ini bukan salah aku , ini semua salah kau . lepas tu , masam mukaaaa . esok tengok dah bengkak bengkak mata , yang sorang lagi , mood dah ke laut , semua orang kene marah tak pepasal .

  • Jangan ungkit kisah lama 
alasan nak gaduh , ungkit hal lama . aku memang pantang menda ni . PAST IS PAST . ungkit lah macam mana sekalipun , ia takkan mengubah apa apa . aku tak faham kenapa mesti nak mengungkit . untung apa ? 

  • Segera memaafkan 
aku tak nampak sebarang kesalahan kalau seseorang tu mintak maaf kalau ada problem . in fact , even bukan salah kau sekalipun , apa salahnya mintak maaf eh ? dari gaduh berpanjangan , itu lagi stress . tak penat ke gaduh lama lama ? minta maaf , and its over . done .

  • Remeh 
sikap tolak ansur memainkan peranan penting . pasal nak naik kereta siapa pun boleh jadi gaduh maa .
A : kita pergi makan naik kereta I kay
B : ala , tapi I nak drive my car
A : kereta you besar , susah nak parking nanti
B : so ? selama ni , u tak suka kereta I la ?
A : bukan tak suka , tapi kan naik kereta I kan lebih jimat masa . nanti lama nak parking semua .
B : cakap je u tak suka kereta I
lama lama hilang sabar . gaduh gaduh gaduh gaduh . =.="

  • Jangan ambil kesempatan 
jangan ambil kesempatan antara satu sama lain . bertolak ansur okay ;) hari ni you belanja , esok I belanja .
senang . tak de lah cakap belakang satu hari nanti ;)







aku tahu , jarang boys nak amik tahu hal ni .
kalau ada pun , jumlahnya sikit .
girls , tak salah okay , kalau cara cara kat atas , kita yang praktikkan .
sikit sebanyak , boys will learn soon ;)
trust me .
aicehh ~ macam banyak sanagt pengalaman kau bercinta ye innz .
HAHAHA !






nanti aku share lagi ye ;)






1 bantah cakap cikgu:

J.Syazwana said...

nasib baik si Akram tuh jenis senang baik. harini gaduh esok baik. senang aku jaga. hahaha