Monday, October 17, 2011

.stop saying me gemuk because I'm aware of it.

lelaki cakap "aku tak suka perempuan kurus , tak sedap"
tapi hakikatnya
lelaki cakap "kau ni gemok lahh , diet lahh sikit"

mana satu ni ?

badan aku sebenarnya senang naik senang turun .
tak percaya ?

last july and august , i've lost weight okay .
it is not because ramadhan but because of i'm staying at home and working .
in fact  , dulu aku duduk rumah je punn boleh kurus .

masa sekolah , aku sangat kurus .
percaya lahhh .
HAHA !


one main reason .
the food that i ate .

makanan kat cafe minyak banyak , santan lebih , gula garam banyak .
sebab dia masak dalam kuantiti yang banyak kann ?
itu penyumbang besar kepada kegemukkan .

lagi satu , aku kalau lunch ke dinner ke , memang ayam goreng je yang aku nampak .
sebab lauk ikan kat cafe aku , berbau hanyir .
euwwwwwwwwwww ~
serious .

last week , aku lunch , makan ayam goreng , as usual .
ko tahu ape ?
ayam goreng tuu berbauu .
yukss !

esok dan seterusnya aku dah tak makan kat cafe .
HAHA !

aku sanggup spend duit banyak makan kat luar as long as makanan aku tak berbau .
berbau means tak bersih kann ?

aku bukan buat cerita okay .
ini aku yang lalu sendiri .
nak caya ke tak , terpulang .
HAHA !


tapi serious lahh , duduk dekat hostel memang membuatkan kau gemok .
kena control makannn .
aku tengok adik aku yang kat GMI uh pun dah gemok .






kan betul aku cakap ?
^___^



entry berulang untuk kali ke lapan .

4 bantah cakap cikgu:

Si GadisSemasa said...

betul tu ! duk kat rumah lagi senang nak turun berat . sebab ada orang control . heheh . :D

Puteri Iqa Izyan said...

hakikatnya lelaki mmg mcm tu. haha.

btw, kalau duk kolej sure akn gemuk. kalau duk rumah sewa lagi bertambah. hehe

Amira said...

Dear, sy fhm ape yg awk rasa, sy rasa kalau time belajar tension, bnyk makan, tu yg bdn jd besar, tp skrg sy dh berubah. kalau awk berminat awk blh sms sy, dun wory sbb sy pun student lagi. just nak share dengan semua yg mcm kt2 nie. nie sy copy dari blog sy sendiri, latest testimoni from me ni taw :)


Salam 1 Malaysia.. Saya adalah pengguna dan dealer yang sah bagi Nur Lizz 2 Slimming bagi kawasan Shah Alam.

Kenapa saya yakin sangat dengan NL 2 Slimming nie? Mungkin korang semua ragu2 sebab pemakanan produk pelangsingan yang berlainan hanya boleh bekerja untuk individu yang berbeza kan?? Sekarang, saya akan cerita supaya semua dapat gambaran yang tepat kenapa sy jatuh cinta dan berminat untuk memperkenalkan kepada semua yang mengalami masalah yang sukar untuk menurunkan berat badan dengan cara yang SIHAT.

Mula-mula saya memang tak percaya dengan semua produk pelangsingan sebab saya jenis yg suka menyelidik atau mengkaji sesuatu produk sebelum guna. Bukan terus main beli bila dah `tergoda`. Kalau semua nak tahu, dulu berat saya cuma 46kg. Saya rasa macam heaven sangat bila orang cakap saya kurus. Bila tiba je hari raya, masa tu tahun 2010, fahamkannn, macam2 makanan yg sedap, dalam masa 2 atau 3 hari raya, berat badan saya naik mendadal sehingga 55kg. Tak percaya??? Saya lagilah tak percaya sebabnya dalam masa 2 o 3 hari berat naik melambung, time tu saya timbang masa nak balik dari kampung ke rumah. Tension sangat sbb sy igtkan sy akan tetap kurus mcm tu, baka2 saya semua kurus2...huhuhu...sedih tak terkata. Tapi nak buat macam mana, nk ambil pil kurus memang tak la time tu sbb sblm tu tak ambil tahu langsung pasal produk kurus ni.

Saya cuba taknak ambil pil kurus sebab mcm2 dh dengar, produk bagus tapi tak berkesanlah, kena makan nasi 3 sudulah, seminggu sekalilah, macam2 lagi...sebab tu tak berani ambil. Ok, saya cuba untuk diet, diet nie ramai org igt kena tahan makan n minum. SALAH TU!. Diet means, makan makanan seimbang, ikut piramid makanan dengan cara yang sihat. Tapi biasala mula2 nk start diet mesti tak jadi, nafsu nk makan mcm2 membuak2. Akibatnya baju yang saya pakai semuanya ikut shape o sendat sgt. Saya jenis yang tak suka pakai baju o seluar yg betul2 ikut shape/fit. Sedih, dlu suka beli baju cantik2, skrg dah jarang shopping baju.


Bila dah masuk U, saya diperkenalkan dengan seorang kawan yg dulunya berbadan besar, sekarang ni takdelah kurus tapi sangat berbeza dlu dan sekarang. Cantikkk, pipi pun dah tak chubby, jeles wooo. Dia ckp mcm2 produk dah cuba, beribu jugak lah habis, tahan makan, n mcm2 lagi. There was where I asked her what products she is using. Lepas guna produk NL 2 Slimming ni, memang berkesan, terutama bahagian muka, nampak shape n badan pun cantik.

Amira said...

Jadi, apa lagi saya pun cuba produk nie. Baru seminggu memang dah nampak kesan. Kesan yang saya paling rasa iaitu kurang nafsu makan tp cepat haus. Nur Lizz 2 Slimming ni yang bagusnya, kt tak perlu kawal makan, NL2S ni yang akan kawal kt. BEST, TAK RASA DERITA pun, MAKAN JER MACAM BIASA, takyah fikir2 tension2, tgu seminggu timbang berat...haa, mest ade perubahan, yang PENTING sekali banyakkan minum air. Kenapa?? Sebab, NL2S akan menguraikan lemak dalam badan dan buang toksin melalui peluh n air kencing. Nak lagi cepat berkesan, pergi buat sauna., kan cepat keluar peluh. Satu lagi `kepelikan` yg sy hadapi, nie serius. Sy ni jenis yg jarang berpeluh tau, even orang lain berpeluh balik dari kelas jalan jauh, tp sy susah nak peluh, kalau ada pun sikit jer. Tapi, baru2 ni sy angkat barang kat rumah dari bawah ke bilik atas je, sy pelik kenapa peluh sy menitik2, bnyk taw mcm bru balik dri lepas jogging, so sy teringt NL2S, ni toksin tgh keluar dari badan. Hehe, suka sgt even bru turun 3kg dlm masa 1 week. Skrg ni pun sy tengah consume, target sy 50kg pun dah cukup. Peha sy pun dah tak besar mcm dulu, nmpk la perubahan,serius, mmg tak tipu.


Sebab tu sy fikir kt kena usaha sedaya yg boleh sampai dapat hasilnya kan. Yang lain kt tawakal, doa, usaha, tawakal. Sy faham perasaan mcm mana org yg berbadan besar, menangis dan sebagainya. Pada masa yg sama, sy jga dealer yang sah untuk kawasan Shah Alam. Saya tau ada yang masih ragu2 tapi kenapa tak bagi diri korang peluang untuk cuba produk NL2S nie? Saya galakkan korang cuba produk ni dulu, takde kesan? mgkn tak berdisiplin atau kurang minum air. Ada kesan? Sila inform sy secepat mungkin sbb sy ada sesuatu untuk anda? Nak tahu apa dia? Boleh emel saya di aliesyaaisya@yahoo.com. Atau SMS Amira 0149336013. Saya akan guide dan tolong sehingga dapat berat yg korang idamkan InsyaAllah

Saya jamin, produk ni akan menurunkan berat badan pada masa yang sama, menyihatkan badan dan mencantikkan kulit sebab NL2S ni ada collagen tau