Thursday, October 6, 2011

.masih bersemangat walaupun dah berdarah.

hahai ! ;)


lama rasanya tak menaip kat keyboard .
bukan aku busy ke hape ke .
ini , lappy aku sudah kehabisan bateri .
sebab charger nya aku tinggalkan dengan tak sengaja kat rumah .

bosan kau tahu tak de lappy .
dah lahh itu je entertainment aku kat uia .
lepas tu  boleh tertinggal pulak charger nye .
grr .

kali kedua ni .
lampi sungguh aku .

jaid sebab itu jugak lahh , aku tak dapat nak update belog .
banyak cite weyhh .
aku cerita satu satu kayy .
(takkan lahh lapan lapan pulak kann)

meh mulakan dengan co-curriculum skill yang aku amek sem ni .
cooking skill !
seronok tahu .

rabu ritu kelas kedua dan dah start memasak .
kitorang di ajar masak Cantonese Yee Mee .
sedap giloshh weyhh !

first time rasa nak puji diri sendiri beribu ribu kali .
HAHA !
memang fun lahh kelas memasak ni .
tak rugi taw amik skill ni .
recommended class ni untuk juniors !

ni lahh hasil yee mee tuu .
tempting kann ?
rasa dia pehh , terbaikkk !


*nampak macam perfect sangat lahh pulak kann ?*





okay , aku tipu tadi .
yang atas ni chef  buat , yang kitorang buat kat bawah ni .


*okay lahh , untuk amatur kann ? hehe ;)*

sehari sebelum kelas , aku ketip kuku .
dah panjang pulak aku rasa .


lepas tu , time memasak err to be specific , time tengah chop garlic , aku telah terchopped ibu jari aku .
ibu jari kiri .
ye , mujur darah tak banyak .

time aku nak cuci darah tu , chef nampak .

Chef : eh kamu kenapa ni ? (sambil tengok jari aku yang berdarah) , alamak , saya lupa pulak nak bawak first aid .
Aku : eh  , takpe , sikit je ni . (sambil cuci dan bukak handiplast)
Chef : sister , kamu ada bawak handiplast eh ?
Aku : saya memang sentiasa bawak 







kuku aku terpotong cikit .
mujur lahh jari tak hilang .
huu ~

aku tunjuk kat ibu tadi , ibu cakap "eleh , nyampah , ibu siap calar balar lagi" sambil senyum senyum .



macam tak biasa masak je kann aku ni .
malu weyhh .
HAHA !




okay okay , itu je cerita kelas memasak yang best .
nanti cite hal lain pulak kayy .
tunggu taw ;)



0 bantah cakap cikgu: