Meet This Blog In Facebook !

Sunday, February 7, 2010

.kenangan zaman skola.

Entry panjang. Kisah dari tadika sampai form 5.

Tadika.
Dari kecik memang da berdikari. Baru teringat yang aku kene balik dari tadika jalan kaki. Baru perasan yang jarak dari umah ke tadika jauh gile. Tapi aku balik sendri. Jalan kaki sorang-sorang. Huh. Berani betul aku.

Darjah 1 sampai darjah 3.
Mase darjah 2, ibu ayah adik-adik datang skola tyme aku rehat. Mase tuh aku tak rehat kat kantin. Aku rehat kat bawah pokok. Bajet piknik. Haha ! pastu nmpk kete ayah. Time tuh ngah pegang eskem calong 5posen tuh. Pastu adik-adik mintak. Heee tak malu. Pastu ibu cakap, nak ikut balik muadzam tak? Wan masuk ospital. Excdnt. Aku cakap ta boleh sbb pas rehat ade exam matematik. Pastu ibu cakap. Nanti balik, pak tam amek. Tido umah atam. Ibu tak balik. Tido sane. Seminggu gak kot aku tido umah atam. Beberapa ari pastu, atam ajak balik kg. Atam kata wan da meninggal. Dlm semua sepupu aku, aku sorang je tak sempat jenguk wan. Aku sampai je wan dah siap kapan. Aku sampai je, sume mak2 sedara peluk aku sambil nangis-nangis. Tapi aku? Blur.. tgk je wan yang dah dikapan. Aku je yang tak dpt mandi kan wan. Aku je yang tak dapat cium wan. Aku je tak balik bile wan saket kat ospital. Menitik plak air mata. kalo time wan ade dulu, setiap kali nak balik uma, mesty wan bg sorang singgit. Wan bg duet singgit syiling tuh. Aku singgit, alip singgit, ami singgit. Kitorg mesty hepi je. Sbb tuh suke balik kg (niat ta elok. Haha !) wan baek. Dia x suke tgk cucu-cu dia ngs. Dy akan ckp ‘wat pa ngs. Bazir air mata’. (maaf wan,Ain terngs plak.)

Darjah 3. Aku dapat lompat kelas. Gile tak sangka. sampai ade anak ckgu tak suke kat aku sbb aku dpt lompat sdgkn dy tak dpt. Before PTS, cikgu norahuda (cntik weh ckgu ni) adakan kelas tmbhan. Setiap kali kelas tmbhn, mesty cikgu wat makanan. And cikgu akan tanya esok nak makan ape. Ade 1 hari tuh, cikgu tanya. Pastu dak-dak jwb nk nasi lemak. Pastu aku bantah, ckp ckp x mkn pds,pastu cikgu ckp ‘yeke? Beh tu makan kicap je ke?’ hampeh. 1 kelas gelak kat aku.

Darjah 5 n 6.
First day masuk kelas darjah 5, mata pelajaran kajian tempatan. Cikgu tanya sal arah mata angin. Mmg kitorg yang dak lompat neyh nganga besa ah. Tak tahu pape lgsg. Drjh 3 ne de blaja mende tuh. Sekali aku kene aim. Cikgu tanya mana barat. Aku pgg je kapur tuh berdiri depan kelas. Pastu ade sore dak laki ‘dia tak tahu cikgu !’ pastu aku men hentam je. Seb bek btl. Haha. Pekse tgh thn aku hampeh. Math aku jatuh teruk. Sampai cikgu suh ayah buatkan spec tuk aku. Jadi aku pun buat la. Ye. Aku pernah pakai spec b4. Gle nerd. Heh. Darjah 6 aku turun kelas, sbb pekse akhir tahun trk. Haha ! padan muke aku. UPSR pun trk gak. 3A je. Org lain sume 4A keatas. Kahkah. Padan muke aku ag.

Form 1 sampai Form 3.
Aku skola bese je. Form 1,form 2 skola petang. Aku salu balik lmbt. Sbb tunggu ayah amek. Kadang-kadang ayah keje sampai kul 7. Jadi aku salu dok sorang-sorang kat skola tuh. Form 3 da skola petang. Balik skola, ibu lak amek. Hehe. Aku mmg ngade. Pegi balik berjemput sampai form 5. =D

Form 4 n form 5
Aku tuka skola. Skola paling trk pnh aku skola seumur hidup aku. Baru minggu orientasi,aku da kene drop. Macam haram kan. Trauma weh. Aku pena ckp kat ibu nk tuka skola, ibu slhkan aku plak. Ibu ckp aku yg jht kat skola. Aku bek je. Tak kaco org pun. Dak skola tuh yg dengki. Cikgu ckp dorunk mmg suke drop dak baru. Tapi kenapa aku yg jadi mngsa ? heh. Mmg aku benci skola tuh. Tak suke ! dalam kelas aku, kitorg hidup puak-puak. Tak mcm skola lame aku. Sek gdh je. Kadang-kadang aku rase dorunk ni bdh sbb sek gaduh je. Tah pape tah. Sal balak mat rempit pun nk gaduh sakan. Kelaka je kan ? haha ! aku tyme skola tade bf. Jadi aku tak pnh gdh sal bf. Aku en baik. Hehe =D


Oke. Tu je. Sekian.

0 bantah cakap cikgu: