Sunday, July 10, 2011

.first time kerjaaa.

currently I'm doing part time now .
oi , nak raya oi .
banyak nak pakai duit .
kang tak boleh nak bervoge kalau tak dak duit .
ye dak ?
HAHA !

ouh , dengan kawan nak kahwin lagi lepas raya  .
koman koman sepasang persalinan untuk malam pertama wajib ku hadiahkan pada beliau .
dengan duit minyak kereta lagi .
kot ghumah eh kek somban takpo , ni aa kek jompo .
paham ke tidakk ?
HAHA !

bila lagi nak melaram bak model kalau bukan di hari lebaran .

jangan lah kau tanya ape kerja yang aku lakukan .
yang pasti ia ditanggung halal dan sedap .
aikk , sedap ?
HAHA !

aku kerja dekat senawang .
15 minit gak lah dari rumah .
depends on traffic .
selalu aku bawak motor je .
berguna jugak Nabil kat sini .
tak sio sio den bawak kau balik ghumah dari KL ritu .

majikan aku ni memang pure negeri sembilan .
kalau bercakap pun memang loghat negeri lah .
baru 5 hari aku kerja tapi aku asyik nak bercakap guna loghat negeri je .
hilang slang KL aku ni aa .

sok kot tongah beburak ngan den , jangan tokojut plak yo .
hehe ;D

aku kerja dari kul 830 pagi sampai 530 petang .
6 hari seminggu .
ahad , aku off .
tapi selalu aku gerak balik pukul 600 - 615 petang .
dalam 630 tuh aku dah kat rumah lahh .

penat ?
kerja apa yang tak penat weyh .
biasalah tuh , tapi kerja aku ni tak fixed sangat .
flexible , boleh buat ikut suka hati nak buat apa .
nak makan , minum, main, solat, ikut suka lahh .
enjoy, janji kerja jalan .
thee ^___^

lagipun , aku memang suka bidang kerja aku sekarang .
and aku harap sangat aku learn something beneficial from my very first work experience ni .

fizie pelik je bila aku cakap aku dah kerja .
in fact semua orang pun macam tak percaya aku kerja sebab aku memang TAK PERNAH kerja before .
aku lebih suka melepak kat rumah .
tapi entah kenapa , cuti 2 bulan ni , aku rasa aku nak kerja pulak .
padahal kalau ikutkan , mesti lah aku lagi malas kan .
sebab bulan depan dah puasa .
dengan cuaca kat seremban yang panas gilaa + puasa, kompom lembikk ahh aku .
HAHA !

untuk korang yang bertanyakan hal blog aku , yang mintak tutorial ke ape ke , sorry lah eh .
seyes penat weyh .
aku balik petang , kerja dari pagi , badan dah saket maket bagai , memang tak leh der nak ngadap PC ni lelama .
memang tido je solution terbaek .
hehe ;)















pada yang rindu kan update dari aku , ni ha , untuk korang .
panjang punyaaaa ;)
see yah !
take care taw , jangan nakal nakal ;)







4 bantah cakap cikgu:

Unknown said...

sudah kerja yer..harap2 bnyk lh experience dpt yer untuk kerja nie

::dAuZsHaNLeY:: said...

hmm..keje ape ehh??

Fariq Jalil said...

wah kaya la nanti bile abes cuti.. hehehe.. bley rambu ramba sebb dah masyuk... :D

Anonymous said...

moto ekau namo Nabil ehh. hahaha :D