Meet This Blog In Facebook !

Friday, January 27, 2012

.wajib garang !.

masa aku kekecik dulu , ayah sangat lahh garang .
jangan sekali dia dengar kau menjerit , tangan kasar dia naik ke muka .
jangan sekali kau melawan , sepak terajang makan dia .
jangan sekali kau buat adik bongsu menangis , memang hanger yang kau kena .

masa kekecik dulu , kalau tengah main , tetiba adik bongsu nangis , kitorang tutup mulut dia kuat kuat sebab tak nak kene pukul dengan ayah .
adik bongsu sangat beruntung sebab dia tak pernah kene pukul dengan ayah .
aku ?
yang sulung kot , aku lahh pioneer yang kene .
HAHA !

sebab masa kecik dah selalu kene pukul , kitorang 3 beradik sangat takut dengan ayah sampai sekarang .
nak cakap apa apa , fikir dulu .
risau ayah marah .
ayah dah tak pukul sekarang tapi sekali dia marah , memang scary okayy .

tapi sayang , adik bongsu tak pernah kene pukul dan kesan nya , dia suka bercakap , menjerit tanpa fikir .
dia pun tak takut dengan ayah .
aku pulak yang risau gila babeng bila dia menjerit sebab aku tahu perangai ayah macam mana .
aku sedih bila adik adik kene pukul .
memang aku nangis sekali .
HAHA !






ayah kau garang tak masa kau kekecik ?
kau pernah kene pukul , sepak terajang tak ?



9 bantah cakap cikgu:

kasih said...

aku pernah kena ikat sebab kecik2 dulu xreti duduk diam. asyik nak memanjat @ lari merata.. last2 kena ikat.. hambik kau senyap setengah hari. pastu tak reti2 nak insaf tu, esok-esok buat lagikk.. hahah~

Cikpuan rara said...

papa rara tak garang,tp mak mmg juara lah.hehehe

Nur Hafiza Rahsid said...

Ibu aku lagi garang dari ayah aku.Kalau dia marah bertukarr otomen pun larikk.hahahaha ampun ibu

Ayah aku pun garang jugak.tapi takdelah dasat benar..paling teruk pun dia cubit kurung luar rumah aje tak pun dia bising kat mak aku.hihi

Ezy Chiaki said...

abah kite pon garang!
huuuu..

Misshy Innz said...

@kasih

biasa lahh bebudak nakal .
tapi mak bapak sekarang sayang anak ouh . mana ada macam kita dulu .

Misshy Innz said...

@Cikpuan rara

wahh , terbalik ni ;D

Misshy Innz said...

@Nur Hafiza Rahsid

mak2 bila mengamuk . pehhh ~ perit kot . hahah .

Misshy Innz said...

@Ezy Chiaki

senasib la kite ;D

J.Syazwana said...

bapak aku tak garang tapi skali die marah fuhh takut. yang peliknya aku satu2 anak die yang pernah kene marah kaw2 punya. yang lain tak pernah pulak. cisss betol. hahaha !