Wednesday, January 23, 2013

.patut tak aku stress ?.

last weekend aku balik jelai jap .
saje nak kekah durian dusun yang maha banyak tu .
sumpah banyak sangat sampai aku tak lalu nak makan .
tapi sekarang ni durian kat rumah dah habis and aku rasa nak lagi T____T

aku ada sepupu yang rapat masa aku kekecik .
dia tua setahun dari aku tapi kitorang habis sekolah sesame .
kite kitorang ni satu batch lahh kan .

masa tengah masak lunch , dia tanya aku .

Her : kau pergi tak rumah makteh ?
Me : ada ape ?
Her : kan syafiqah kawin 9/2 ni
Me : tak taw lagi .
Her : kau pergi lah , nanti aku ada kawan . ke malass ahh nak pergi ?
Me : haha . aku faham maksud kau tu . mana lahh taw kan kot kot aku pergi buat tambah sress je . hahaha .

sebelum balik , dia remind aku lagi satu hal .

Her : nanti 23 haribulan , kau jangan tak datang taw .
Me : eh , kene datang ke ? *sengih*
Her : datang lahh dowh , aku tunang .
Me : Insya Allah .

aku macam hurmmmmm sambil drive .
masa otw balik seremban lagi satu hal .

Aunty : 9 haribulan umah kak teh , 23 umah uda , 31 rumah aku . lepas tu habis .
Me : rumah kite bila pulak bu ?
Ibu : rumah kita tunggu kau lahh . kau habis bulan 4 nanti , nak tunang , tunang lahh .
Aunty : aah In , ain sekali dengan iti nak ?
Me : heeeee *senyum*

my aunty and my mom continues talking bout my wedding yang entah bila akan berlaku .
cerita pasal kat mana nak buat , masak lauk kenduri kat mana .
magadddd aku nak nangis je rasa .

lelaki selalu marah bila perempuan keep talking about wedding .
sebab dia rasa macam perempuan bagi pressure kat dia .
mungkin dia tak tahu yang perempuan yang pressure bila setahun 1000 kali soalan sama yang ditanya .
nak nak bila umur dah capai 21 tahun lepas tu ada pulak sedara mara yang sebaya dah kawen .
pressure dia lagi sakit dari pressure tanya bila nak habis belajar .
sebab soalan bila habis belajar tu insya allah ada jawapan pasti .
tapi bila disoal pasal kawen , aku hanya mampu lari .

bila aku cakap aku belum ada calon , diorang cakap aku memilih .
ye , memang aku memilih .
sebab aku perfectionist .
sekian jawapan aku .

ikutkan hati memang aku tanak pergi majlis majlis sepupu ni sebab aku fed up dengan soalan "ain bila lagi ?"
tapi tak logik dek akal pulak kan kalau sebab tu je , aku tanak pergi .
nanti sedara mara tak kenal aku plak .
HAHA !





okay , penat menaip .



kbai <3

1 bantah cakap cikgu:

Puteri Iqa Izyan said...

haaaaa mak kite pun ade bincang2 pasal wedding yg entah bile nak nampak batang hidung tu. mak sedare pn bg mcm2 idea. hua hua hua.

tp calon tak nampak2 jugak. hihihi

tp mmg stress bile org asyik bile tny turn kite sendiri. bosan gile nk jwb soalan tu. huhu