Thursday, March 5, 2015

.rezeki awal tahun.

Hi !

Refer last post aku pada 29 Januari , aku merungut sebab belum dapat kerja .
But , guess what ?

I'm employed on 2 February !
Alhamdulillah , lagi 12 hari je nak genap setahun tepat aku menganggur , dapat pulak offer kerja .

Kerja apa ?
Admin sahaja .
Dekat seremban .

Sekarang ni dah sebulan lah kiranya aku kerja dekat situ . 
Memula tu aku blur gilaaa .

Apa guna Purchase Order ni ?
Apa guna Invoice ni ?
Apa tu apa ni ?

Tapi sekarang dah boleh adapt dah .
Dan Farah jadi peramah dengan tak semena mena .
Dah boleh tegur orang yang Farah tak kenal 
Dah boleh kawan dengan orang yang Farah tak kenal langsung dalam masa sehari .

Kalau dulu , aku kenal kau pun , belum tentu aku nak tegur kau .
HAHAHA !

baideway , kampeni yang aku keje ni kilang minuman . 
aku dok admin ,kat office lah kan .
bawah ada kilang kecik dipanggil production .

kadang kadang kalau dah takde keje kat atas , aku akan turun bawah tolong buat packing orders .
bagi aku , kerja macam ni macam boleh lahh masuk dengan aku .
sebab aku tayah keluar jumpa orang , nak buat cerita pung pang pung pang bagai .
cuma perlu sikit business communication skill in writng email and call suppliers semua .

alhamdulillah , ofismet , boss semua okay .
boss aku chinese , muda lagi .
takde lahh strict sangat pun .
boleh je ajak bergurau gelak bagai .

lagi okay dari boss melayu .
wakakaka .

ada yang tanya "wehhh , business kuih kau macam mana ? kau tak buat kimpaf dah ke ?"

aku masih lagi amik order tapi hari ahad je .
sebab aku cuma cuti hari ahad .
sabtu half day tapi aku malas nak rushing siapkan order walaupun sempat .
HAHA !

sekarang aku in planning nak letak cookies kat kedai kedai .
buat cookies sekali banyak , pastu biar je sampai sebulan .
sebulan sekali kutip hasil .
HAHAHA !

okay , dah takde benda nak cerita dah .
aku bagi gambar selfie ciked okay .


*On our way to have breakfast ; Izhar , me , Zira and Izie*



Meet my ofismate : Izhar , Zira and Izie .
Yang takde dalam gambar , abang Jasmin , abang Man and Mawar .



kbai <3 

1 bantah cakap cikgu:

ezy.fia said...

selamat bekeje!
keje rajin2..
=)