Saturday, July 12, 2014

.random post.

SELAMAT BERPUASA UOLS !

masuk bulan ni , dah 5 bulan aku menganggur .
malas nak cite reasons kenapa .
HAHA !

takde mood dah nak cari kerja buat masa sekarang .
iols nak raya happy happy dulu .
dah puas raya , baru sambung cari kerja .

bulan ramadhan ni aku amik tempahan kuih raya .
alhamdulillah , tak sangka ada juga yang nak order .
hehe .

bak kata kawan aku "aku rasa rezeki kau memang meniaga kuih lah"
terfikir jugak nak buat full time tapi aku kena cari modal dulu .
at least , biarlahh orang nampak yang degree aku tu ada guna jugak .
aku nak kerja pun nak cari modal bukak bakery sendiri .
insya Allah kalau ada rezeki .

kalau takde pun , part time baker pun bolehh .
sebab aku minat sangaaaaaaaaaatt buat kuih ni .

memasak ?
hurm , untuk makan sendiri boleh lahh ^___^

order tak banyak sangat .
total tak sampai 50 balang pun .
so , aku takde lah siang malam buat kuih .
aku buat kuih malam je .
tu pun 3 4 jam je , satu adunan .
sebab aku buat sensorang , so penat tuu lebih sikit .
tu yang mampu buat kejap je .

sekarang tinggal sikit je lagi nak siap .

hari ni aku kene period pain yang paling teruk dalam sejarah hidup aku .
tak pepenah aku melepet je atas katil , siap keluar mata lagi .
makan minum pun memang tak de selera langsung .
terguling , menonggeng , meniarap je atas katil .
over betul .
HAHA !

sakit wehhh .
lembik rasanya .

selama ni period pain aku main acah acah je .
terasa sakit juga tapi sikittt je .

niat aku amik tempahan kuih raya tahun ni sebenarnya nak buat modal cari kerja lepas raya nanti .
gaji last dengan komisyen 5 bulan lepas dah habis aku shopping kan .
sekarang kering kontang .
HAHA !

okay lahh . kalau tak berupdate sampai raya , aku wish awal awal lahh ye .
ate , aku kan pemalas .
HAHA !

bulan june tak de update langsung kotttt .
rare ni . rare .


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI .
MAAF ZAHIR BATIN kalau ada salah silap sepanjang berkawan dengan blog ni .



kbai <3





2 bantah cakap cikgu:

Mysara Ab Rahman said...

Rajinnya wt kuih rayer! Siap berbiznes lg

Anonymous said...

tahun lepas rina ada buat kuih raya cookies jual..tahun ni malas.hee. fokus jaga kucing je. :D