Tuesday, January 17, 2012

.positif dengan diri sendiri.


di ingatkan sekali lagi , aku tak seperti dalam gambar .
memang gambar aku tapi ia telah diedit .

aku tak cerah macam dalam gambar .
sebab aku berkulit hitam manis sejak lahir .
kulit aku tak bersih mulus .
aku mempunyai masalah akne yang teruk sebab aku ada resdung .







bila tengok gambar gambar yang telah siap di edit ni , aku rasa , kalau muka licin , putih sikit , cantik jugak aku ni .
dasar manusia tak reti bersyukur .
ada muka yang sempurna pun cukup lahh kan .
nak demand lebih pulak .
grr  ~
tapi itu lahh manusia .

even semua aku adalah edit , tapi tak takut nak jumpa orang .
confident tinggi lagi bila aku jumpa orang .
dulu memang aku sangat kesah dan takut nak jumpa orang .
low self esteem tapi lelama okay dahh ;)

aku tak kisah orang cakap aku gemok .
aku boleh senyum lagi .
tapi bila orang cakap aku hitam , pastu dia compared dengan orang yang kulit cerah , ini buat aku sangat sentap .
boleh buat baju aku basah lencun dengan juraian air mata .
buat aku down gila babi T____T

hari tu abang sedara aku cakap "kening awak cantik , mata awak cantik , bulat besar"
okay , ini buat aku kembang .
sape tak suka kene puji bhaiii ?

lelaki pompuan sama je kalau kene puji , mesti kembang kempis hidung kau .
HAHA !

tapi aku memang suka bahagian mata aku .
nak nak kening .
walaupun tak lebat tapi bagi aku ia nampak perfect !

masa aku form 3 , ada kawan tu dia cakap "kalau aku cakap dengan farahin , aku pandang hidung dia , sebab hidung dia kecik , comel"
aku dah macam ______________
celah mana hidung kecik ?

lain orang lain persepsi kann ?





pape pun , aku suka melawa .
kbai .

3 bantah cakap cikgu:

Princess Feyqa said...

semua manusia di ciptakn cantik kan hehe

Cik Pipi said...

@Princess Feyqa

betul3 ;D

Anonymous said...

assalam..utk bantu rawatan resdung boleh pm akak di fb..Nik Noraini Roswadi
akak akn kenalkan adik dengan vco..insyaallah membantu