Sunday, May 1, 2011

.sugar flour , cinta si bunga tembam.

orang gemok selalu kena hina kan .
secara jujur nya aku tak berapa berkenan dengan orang berbadan besar ni .
sebab diorang kuat berpeluh dan badan diorang berbau .
aku tak tahu lah diorang memang tak dapat bau badan sendiri atau sengaja buat buat tak heran .

sejak aku chubby ni , aku sentiasa pastikan badan aku tak berpeluh .
kalau berpeluh pun , aku takkan dekat dengan orang .
malu dengan bau badan sendiri .
dan kalau nak jalan jauh waktu panas , aku akan bawak deodorant dan perfume .
kalau keluar malam je aku jarang bawak deo dengan perfume sebab malam sejuk .
chances untuk aku berpeluh kuat , kurang .

kalau aku tak suka bau peluh orang , jadi aku akan pastikan orang pun tak bau peluh aku .
so euww ~

okayy.. aku bukan nak cakap pasal peluh .
aku nak cakap pasal cerita aku tengok tadi .

cerita ni sangat klise dan ending dia pun orang dah boleh expect .
by time , Bunga tu pergi restoran jumpa Ismail yang konon konon nak buat macam Ismail nak propose dia , aku tahu yang Bunga akan kene tipu .
see ~ penonton dah boleh predict .
pengarah ~ we need new story ..

tapi enjoy lahh sebab Bunga tuh comel .
Dottie kann tu ? ;)
pandai dia berlakon ;D

aku suka part dia bukak own cake house tu .
sebab aku pun nak bukak kedai kek one day , insya allah .
aku dah ada future planning .
dan aku dah bagitahu semua orang .
kalau ada rezeki , aku tak nak kerja makan gaji selamanya .
aku nak bukak bisnes sendiri .
bila aku cakap aku nak bukak kedai kek , ada je yang macam tak setuju .
diorang perli "hah ? nak bukak kedai kek ?"
kedai kek tuh low class sangat ke ?
even royal family pun NEED A CAKE okayy .
low class jugak ke ?

okay , kau jangan lah down kan aku .
at least aku cari rezeki halal .
bukan buat kerja haram .
kalau kau rasa dengan kedai kek , aku tak boleh kaya , itu hak kau .
kalau kau rasa dengan kerja makan gaji , kau boleh hidup senang , go on .
tapi aku punya cita cita sendiri .
dalam Al-Quran pun pernah cakap "perniagaan akan buat kita kaya" .
err ~ nampak macam materialistik .
eh babe , siapa tak nak kaya der ?
kalau kau buat perniagaan berlandaskan agama , rezeki kau berkat der .
hidup dunia akhirat , insya allah selamat .

aku tak suka nak terlibat dengan bisnes yang koporat ni .
sebab aku tak pernah tengok lagi perniagaan yang 'suci '.
mungkin ada tapi aku yang tak nampak ;)

kau tengok iklan TM CUPCAKE GLAM ?
wuu ~ aku suka .
jadi berniaga online , terus ada restoran sendiri .
itu tak mustahil ;)

haa kau tengok , aku dah kelaut lagi T__T
ape kene tah dengan aku hari ni =.='

18 bantah cakap cikgu:

Jujurara said...

tol tu kak...lau harapkan makan gaji jerk..smpai bila...perancangan masa depan mmg penting even kita tak taw ag ape yang akan berlaku kan...

tapi best gak uh dapat bukak kedai kek..ty daa bukak sy tempah ngan akk..akk jgn lupe bg diskaun..:)

sherah said...

pergh pelawat terkini ce tengok ce tengok :P

safurara said...

ok whut bukak kedai kek.tgk jugak iklan TM tu.so sweet ryte.wish ur luck =)

Fiya Ahmad said...

ermmm... we should know how to maintai our body healthy n elakkan dr bau busukk.. so, jom jogging supaya leh kurus.. hehehe..

eh eh.. i pon tgk gak cerita tu tadii.. best2.. mula2 kesian kat bunga tu kan kan...

future planning i pon nk berniaga gakk.. lagi pon mmg punca rezeki 9/10 adalah dr perniagaan kan.. :)

Cik Nyna said...

yeah i do the same thing, bila berbadan besar ni, cepat berpeluh . nak bau badan sendiri pun tak tertahan inikan pula bau org lain . huhu

dottie tu comel kan ;)

nina pun dah boleh predict apa terjadi next nya. biasalah cerita melayu jalan cerita semua sama. ;p

sorry, panjang lebar pulak celotehnya . ;)

Unknown said...

pengajarannyer..wat la aper pekerjaan sekali asalkan niat kiter baik..huhu

Fatihah Mustapa said...

setuju2..*angguk kepala laju2. huhu.
pedulikan je ape yg org ckp, yg penting u know what are you doing.
gud luck! x)

cely said...

haha. yg jenis berbau tu jenis tak kesah la tu. ade je yg badan besa okay je. :3

haha.

J.Syazwana said...

ala cite sekarang sume pon macam dah boleh agak dah. haha.

eh eh same lah. aku ni amek je engineering tapi tak minat pon. cita-cita nak bukak kedai makan. keh keh.

Cik Pipi said...

@pwincess Lov3y dOv3y

lai lai ;)
insya allah ada discount ;D

Cik Pipi said...

@sherah

org pemes mmg suka mask blog aku .
haha xD

Cik Pipi said...

@rara pinkmafia

tq rara ;)

Cik Pipi said...

@Fiya Ahmad

mslh nye sy ni malas terlampau ;D
aah, sian kat bunga .
jom bisnes sesame ;D

Cik Pipi said...

@Cik Nyna

betul3 .
cite melayu ni sama jeh cerita nye ;D

Cik Pipi said...

@apik pehe

betul3 ;)

Cik Pipi said...

@gplovers

tq ! ;)

Cik Pipi said...

@ceLy.

ade gak yg okay tapi jarang sangat jumpaaaa ;D

Cik Pipi said...

@J.Syazwana

bagus2.
tp aku mmg amek bisnes ;D