Saturday, May 21, 2011

.are you hoping for return ?.

"aku belanja kau"


"kali ni aku belanja , lain kali kau pulak belanja okay"

dua perbualan yang berbeza .
makna berbeza .


A : kalau you belanja orang , u harap for return tak ?
B : tak . 

adik aku pernah cerita pasal kawan dia .

"bodoh kawan aku tuh . semalam dia kata belanja , tapi hari ni dia mintak balik duit dia. bangang betul weyh . dah kata belanja , bukan pinjam. tak paham ke makna BELANJA?"

selalu nya kalau orang kata dia belanja , normally they didn't hope for any return from us .
tapi kalau ada orang jenis tak ikhlas dan berharap we will "belanja" them back, dia akan tuntut balik their "belanja" from us .
sounds annoying kan ?

B : kalau ada duit lebih , tak kisah pun belanja kawan .

yes ! exactly .
kalau ada duit lebih , boleh lah belanja .
tapi bukan bila kau sesak , dah tak de duit , kau mintak balik belanja kau hari tu .
this is so not right .




sila fahami konsep BELANJA dengan betul .
bukan BERBELANJA .





jenis macam ni , elakkan diri .
if he/she said that "aku belanja" , please , insist to pay , refuse to be paid .
or else , kau tunggu lah dia mintak balik belanja .
so , prepare your wallet with dollars .


aku dah serik .
annoying pun ada .



ouh , hell yah , aku pernah kena .
that's why I'm writing it here .
HAHA !

0 bantah cakap cikgu: