Friday, March 18, 2011

.siapa blogger otai ?.

Slanga Otai (bahasa Inggerisold-timer) adalah sebuah istilah moden yang bermaksud seorang yang sudah lama bergiat dalam sesuatu bidang atau seorang yang mempunyai banyak pengetahuan mengenai sesuatu perkara. Otai berasal dari perkataan Inggerisold-timer yang bermaksud orang lama.






aku kenkadang bengang jeh bila orang asek panggil aku blogger otai .
lepas tuh , aku akan tanya balik "otai celah mana ?"
sebab bagi aku OTAI bermaksud seorang yang pro dalam blogging .
dan aku bukan lah seorang yang pro dalam blogging .
sebab tuh aku macam "aku bukan otai"
haaa kau nampak , ayat aku , terbaek kann ?
HAHA !


merujuk kepada tafsiran yang aku cilok dekat wikipedia dekat atas tuh , otai bermaksud orang lama .
lama macam mana tuh ?
lama yang melebihi seTAHUN .
seTAHUN ada 12 bulan .
12 bulan ada 365 hari .
kan lama tuh .
ce convert ke jam .
ko kira lahh sendiri ;)
jadi kalau kau , blogger yang belum capai usia seTAHUN dalam blogging , kau BUKAN OTAI .
faham ?


jadi , since aku dah 2 tahun lebih jadi blogger , aku rasa wajar aku dipanggil OTAI .
kann ?
*hanya pelempang size 3 dibenarkan singgah ke muka aku*


blogger famous TAK SAMA dengan blogger otai .
sebab ?
blogger famous tak banyak knowledge pasal blog berbanding blogger otai .
macam aku cakap , pada aku , OTAI bermaksud PRO .
yang ada banyak knowledge tentang blog .
yang bila kau tanya 5 soalan , 4 dari 5 soalan kau berjawab .
blogger famous , famous sebab kuat tayang muka bermekap , kuat mencapap , entry dia best .
tapi ade jeh entry kelaut tapi sebab dia pakai mekap tebal 8 inci (perempuan) dan handsome serta bergaya (lelaki) , sebab tuh , dia famous .
dan kalau kau tengok ,blog diorang simple sebenarnya .
layout, header , sume ORANG BUATKAN .
they know nothing about blog, actually .
cube kau tanya anything pasal blog .
ape reaksi dia ?
kemungkinan besar , dia TAKKAN JAWAB SOALAN KAU .


tapi , jadi blogger otai , tak bermaksud kau boleh tabik dada , tinggi diri .
sebab bajet kau banyak ilmu , orang cari kau , ko sombong .
lempang nakkk ?
Tuhan marah okayy .
ce jangan jadi macam blogger famous .
blogger otai adalah untuk menolong blogger lain bukan mencari publisiti .






trust me , jadi FAMOUS tak sehebat jadi OTAI .
jadi , berbangga lahh bila anda mencecah usia blogger OTAI .




otai bukan tua , cuma lama ;)








eh , i maintain 17 tahun okayy ;)







15 bantah cakap cikgu:

sherah said...

otai bagi aku adalah bro ben ashaari :)

oranglidi said...

laa.. aku slama ini ingat otai tu dari bahasa cina. cehs..

old timer rupanya. kalo gitu antara otai aku kenal ialah tok rimau aka ghazali bunari.

Frodo Baggins said...

otai rock kapak mmg best layan
wooohaaaa!

Cik Bambam said...

<-- blogger nie pon dah lebih 2 tahun..tapi x mencapai blogger otai mahupun blogger femes..

sekiannn..teeeheee~

Kaizen Shinobi.com said...

hahaha...

Aku lak cne? hahaha

aku tak otai ngan tak femes... picisan jeh... lalala~

Fariq Jalil said...

ai baru 12 tahun.. agak2 otai tak? hee..

*nak banding ben ashaari dgn pakcik google, pakcik google lagi otai, sebab kalo tanya soalan kat ben ashaari mesti dia suruh tanya kat pakcik google.. ngeh.. :p

Unknown said...

manja pun x tau otai atau x??? hehe sbb manja buat blog baru and entry lama dah di buang so... dgn wajah yang baru + blog baru.. x tau cek nak ckp ape hehe

Unknown said...

akak pun nak jadi otai jugak..
tapi lambat lagi..
hahahah..

fariq..
akak pun kalau orang tanye apa2 selalu cakap
"cer google.."
hehhehehe

Misshy Innz said...

@sherah

uhh gua tak minat dia dowshh . haha ;p

Misshy Innz said...

@oranglidi

bahasa cina ?
adess ;p

Misshy Innz said...

@Frodo Baggins

betull ;D

Misshy Innz said...

@b a m b a m ' s

dah 2 tahun, kira otai lettew ;p

Misshy Innz said...

@Kaizen Shinobi.com

tipuuu ~
sape tak knl kaizen shinobi .
dush ko kang . haha

Misshy Innz said...

@Fariq

me loike ur statement yang bertanda * .
haha

aqish basir said...

u are rite!
kamu ni seorang yang berpandangan jauh!

antara otai dengan fmous..better otai!