Tuesday, March 22, 2011

.bila adik cakap "tak boleh en , kak?".

hair bun .
ala yang sanggul tinggi tuh .

aku rasa orang yang buat sanggul tinggi ni bukan tak tahu hukum bersanggul tinggi .
tapi diorang ignored .

aku ade follow satu blog akak ni .
dah kahwin .
cantik dan bertudung .
tapi masalah nya sanggul dia tinggi sangat .
siap bagitahu lagi dia pakai apa untuk buat sanggul tuh .
ce teke dia pakai ape ?


rambut palsu .
hurm .

hukum pakai rambut palsu tuh sendiri dah haram .
tambah lagi sanggul tinggi .
double haram ke triple ke quadruple ?

ada sekali tuh , aku pergi berfoya foya dekat one of shopping mall kat KL ni .
aku nampak , a girl , wearing hijab .
dari depan nampak fine .
sekali dia lintas aku , tudung kat belakang tergantung .
nampak leher okayy .
aku dah macam ............. "ape ni ?"


tahu tak gypsy shawl yang ade pemberat kat hujung uh ?
tak tahu ?
g gugel ;p

tudung tuh , so far yang aku jumpa , memang pendek .
ngam ngam tutup leher jehh .
memang dada kau terdedah lahh even pakai baju.
*rejeki rejeki*

dah pakai shawl tuh , sanggul tinggi plak , ko boleh bayang betapa tergantung nya tudung beliau ?
ce bayang kan .
HAHA !

eh kenapa kau gelak innz ?
salah timing ni .

hari tuh tengok cerita dengan adik aku .
ade lahh pelakon ni pakai tudung tapi sanggul tinggi .
lepas tuh adik aku tanya aku "weyh, tak boleh en buat macam tuh ?"
aku pun "aah" je lahh .

betul ape .
budak 14 tahun pun tahu hukum , lelaki pulak tuh .
takkan kau yang 20 ++ , perempuan , tak tahu ?
adess ~
malu lahh beb .








pakai tudung pun boleh jadi dosa maa .
ada akai , pikiaq naa ;D




aku pun bukan perfect .
sedang memperbaiki diri ;)
kita sama sama peringat diri naa ;)

6 bantah cakap cikgu:

Kaizen Shinobi.com said...

speechlesss.... hahahaa

khairiyah said...

betol3..jgn pakai tudung semate2 nak berfesyen je kan..nak tutup bia tutup betol2..^^

izuddinrahim said...

oo..quadruple eh orang panggil?
mekaseh~ haha

Unknown said...

saya setuju ngan post ni.. tapi.. klao pkai tdung tpi baju ketat or seluar sendat, x de guna jugak.. i think u should add that..

sherah said...

sama sama lah kita :)

bila hati berbicara said...

nana de jual inner..sesuai dpakai ngn shawl or sirya..jom usha

http://nanaadnan90.blogspot.com/2011/03/berminat.html