Sunday, March 27, 2011

.Discover Your Miracle with Lancôme Maqui Miracle.

dah besar besar ni , walaupun orang kata aku tak berapa nak feminin , tapi aku boleh layan gak lahh make up ni .
orang kan suka tengok orang cantik .
lagi satu , kalau cantik , kita rasa confident terlebih bila nak meet the publics ;)

dalam banyak banyak barang make up , aku paling suka eyeliner .
eh , aku pernah cakap kann ?
thee ^___^

hari tu , aku berkesempatan attend workshop .
make up workshop lahh .
ala yang Lancome buat tuhh ;)
banyak pasal make up yang aku belajar .
cara nak make up dengan betul .
walaupun aku tak de tanya pape sebab aku memang zero knowledge pasal make up things , tapi tak bermakna aku tak berminat .

aku dengar dan tengok .
dari situ aku belajar banyak benda baru .
aku pun macam "ouhh macam ni , ouhh macam tu , ouhh tak boleh ni, ouhh tak boleh tu"
nasib baik tu semua cakap dalam hati jeh .
ce aku cakap dengan mulut sekali .
tak muncung jehh mulut aku ?
kang orang cakap pe plak en .
HAHA !

ce teka siapa yang handle workshop tuh ?
jeng jeng jeng .
Zambri Zainol , Lancome National Makeup Artist .
bukan calang calang bhaii ;)



mula mula Amanda bagi brief intro pasal Lancôme Maqui Miracle .
ini adalah compact powder ye kawan kawan ;)


Zamri ajar cara apply make up .
meh aku conclude sikit .
aku pulak tak bawak pen dengan kertas , jadi memang nak tak nak kene guna daya ingatan yang tak berapa ni lahh .
nyesal T___T

takpe takpe , aku nak back to the past jap .
*masuk mesin masa doremon*

Cara Make Up

1) bersihkan muka .
2) pakai lahh serum , moisturiser korang tuh .
3) Zamri guna Genefique . benda ni bagus untuk kemudaremajaan kulit anda =)

4) sapu foundation kat 5 spot kat muka korang . dahi , pipi kiri kanan, hidung dan dagu . sapu perlahan-lahan okayy .
5) put on the Lancôme Maqui Miracle . first , sapu kat muka . then blend atau ratakan dengan sponge . special pasal sponge compact powder dia, dia ada 2 permukaan berbeza.
6) letak sikit blusher . untuk nampakkan hidung mancung dan tulang pipi naik sikit , letak lahh concealer .
7) lip gloss sikit .
pastu , siap ! ;)
simple gile ouhh .

lepas tuh , dia ada share some of tips ;)
ni aku sertakan .
macam tadi , aku tak dapat nak recall semua .
ni jeh yang aku ingat .
huhu ;)


Tips Kecantikkan .

1) rajinkan diri untuk remove make up before masuk tidur .
ada yang tak care langsung pasal ni .
bila dah penat , fikir katil jeh .
kadang kadang tidur sekali dengan baju , tak mandi .
euww ~ selesa ke gitu ?

2) masa remove make up , jangan harsh pada kulit .
bak kata zambri zainol , "kalau tak sayang kulit, buat lahh. cepat lah wrinkles"
nakk ?
remove gentlty jehh .
manja manja gitu ;)

3) untuk compact powder . better to have two sponge .
sebab kadang kadang ada yang cuci sponge .
lepas cuci sponge , jangan letak terus dalam casing compact powder .
replace it with the new sponge .
kalau letak sponge yang lembap dalam casing compact powder , perghh ~ nanti kau bukak bedak kau , de bauuu .
HAHA ! nakk ?

4) cara apply bedak .
ade orang calit sponge kat bedak, lepas tuh tepek kat muka .
ouhh no , jangan .
salah tuh .
terus sapu kat muka , dengan manja .
kalau dengan Lancôme Maqui Miracle ni , kat sponge dia ada 2 permukaan berbeza .
satu yang kasar sikit , untuk apply bedak .
satu lagi , lembut , untuk ratakan bedak kat muka supaya tak comot lahh nanti ;)

5) cara pakai compact powder .
kulit aku kan tanned , hitam manis , kalau tak paham tanned tu ape .
better sapu bedak gune brush .
bukan water colour brush eh .
make up brush tuh .
sebab kalau tak nanti, kulit nampak grey .

dengan Lancôme Maqui Miracle ni , kau takkan rasa macam kau pakai make up sebab dia sangat ringan .
lagi satu , tahan lama .
12 jam yaww ;)

tahu tak , Lancôme Maqui Miracle ni di cipta khas untuk mewujudkan miracle kat muka .
sebab tuh nama dia miracle . ;)
tak perlu heavy make up untuk buat muka nampak berseri .
cukup dengan hanya , blusher , compact powder , lip gloss , dan sedikit concealer .
concealer ni optional lahh ;)
nanti akan terserlah aura dia dengan sendiri nya ;p

ini lah muka orang yang tak reti nak mekap pakai Lancôme Maqui Miracle .
tantekk takk ?





first time pakai bedak mahal .
gigil gak ler .
tah nape tah .
sayang pun ade ;)





*ini gambar masa workshop tuh ;) credit to JQ for the picture ;) yang kanan sekali tuh . dia lah model pada hari itu ;)*


1 bantah cakap cikgu:

Mizs Suezylla said...

wahhh...mcm mahal je....