Thursday, February 2, 2012

.give up ?.

terus terang aku cakap , aku memang dah malas nak jadi starter dalam sesuatu hubungan .
selama aku couple , memang aku yang mula dulu .
memang aku yang declare sebab bagi aku , pada masa itu , aku tak kisah siapa mula dulu .
dah suka , go on je .

tapi sekarang , boleh kata aku give up .

"Farah , kau dengan siapa sekarang ?"
"kau takde boyfriend ke ?"

satu jawapan aku ; TAKDE .

nasib aku baik , ada kawan kawan yang prihatin dengan aku .
siap tolong offer nak jadi match maker lagi .
aku gelak je lahh walaupun dalam hati nak tapi sebagai seorang gadis yang tak nak nampak gelojoh , aku tolak , lepas tu menyesal . HAHA !

"kau nak budak ALAM ? kawan aku , dak kedah , nanti aku bagi no kau kat dia , kau pakai no 350 tu lagi kan ? jangan risau , aku tahu lahh nak jaga kawan perempuan aku , tak kan nak bagi yang teteruk kann ?"

aku senyum jeee .
baik kan kawan aku ?

adik aku cerita , cikgu bola dia sejak dia tahu adik aku ada kakak , terus asyik tanya pasal aku .
"saya je boleh mengorat kakak akmal , awak sume kecik lagi"
tadi aku berpeluang terserempak dengan dia .
sebab dia teman adik aku sampai aku datang .
fresh graduate , budak UPSI kata adik aku .
hew hew hew .

aku jealous tengok kawan kawan / adik adik yang kahwin awal .
sangat jealous sebab ;

Rasulullah S.A.W bersabda :-
" Barang siapa diantara remaja berkahwin dalam usia muda, maka menangislah syaitan. Dan ia (syaitan) mengeluh : Aduh celaka aku, agamanya telah terpelihara dari godaanku. " (HR . Ibnu 'Addi)

masa tengah mandi tadi , aku terfikir sesuatu ;

"kan bagus kalau dah kawen , ada anak , mesti takde masa nak fikir pasal orang lain , pe'el orang lain , takde lahh sibuk nak mengumpat sebab masa yang ada baik digunakan untuk fikir hal suami dan anak anak"



penat jugak jadi remaja ni .
rasa macam dah puas jadi remaja .
nak ke next stage pulak lahh .








awak , jom kawen ?
HAHAHA !



p/s : asyik cakap pasal yang sama je aku ni kann ? wuuu T____T

2 bantah cakap cikgu:

♥ Miss A ♥ said...

haha :D prihatin sungguh :D
hehe . betoll tu :)

diriku said...

xsusah just married...couple bila dah kahwin senang..huhu