Sunday, May 10, 2009

.pedas ouh.


aku : hurm.. pds x lauk neyh ?

mak sedara : tak pOwn. sket je pds nye
aku : hurmm. ta nak laa..
mak sedara : ain ta mkn pedas ?
aku : tak (geleng2 pale)
ibu : dia da pueh mkn pds dlm perut dulu.
aku : erk ? yeke ?
ibu : ye laa.. hari2 ibu mkn pds.
aku : erk (telan aer liur.. leh caye kew?)


aku mengalami mslh bile mkn kat uma org
kdg2 aku sggp ta mkn if aku tgk lauk2 tuh mcm pds
aku tgk jew ouh
ta rase pOwn ag
oke. that's it.
aku x kn mkn
aku ta sggp nk tgk
(ayat nk pOyO)
tuan rumah kecik ati
kalo aku mkn ta abez
kang dy kate ape plak en

pernah skali
oleh sbb lapa sgt
aku mkn
ta ingt lauk ape
tp mmg tip top pds
kat lidah aku laa
menggelupur aku kepedasan
akhirnyer ta hbs
sumpah ! aku rase berslh
tp nk wat cene
aku mmg begitu

kalo aku msk nasi goreng
ltk gak r cili padi tuh
tp 3 4 btg jew
ngahaha !
penah r sekali tuh terletak over cili
terbkr lidah aku
mmg aku kuakn balik
then throw away je that nasi
ngee ~~
baru 2 suap ouh
aer 2 btl
sile bygkn thp betapa minimumnyer thp aku tOk mkn pedas
hehe..





8 bantah cakap cikgu:

CikMomo said...

pedas la dap!! hahha
cmpai mak nurul kate..
jgn mam pedas cgt...nnt kne ape ntah?
alaa...nme die..tuh..whateva la..kui3!:DD tp pedas mmg dap?wink3!!~~

Misshy Innz said...

sdp ?
uuu..
pds itu derita
haha !

Unknown said...

ish..
pelik no..
tak makan pedas ni..
kate je duk n9..
hehehe..

Misshy Innz said...

syyhh.. diam2..
haha !

DilOt said...

akhirnye jumpe gak owang yang tak suke pedas...hehe..innz pernah tak bace entri dilot yg pasal kurangkan pedas..nak ke x nak..

ni de la owang bg petua..tp rasenye mmg betul kot..dilot pernah try..dan mmg tak pedas.

kalo amik cili padi tu...amik bilangan ganjil..jangan genap lak..cth 9 biji je...utk 8 biji, buang batang die...yg lg satu tu xyah buang batang die..

Misshy Innz said...

ouh2.
berjaya erk.
t sy cube.
t temakan btg cene ?
ngee ~

aku ku praktikkn !
thx ea :)

nadd said...

pedas sedap la innz....
nikmat makan..
:)

Misshy Innz said...

sy ta boleyhhh..
nt ngs2
haha!