Friday, May 25, 2012

.trauma , fear , split personality, mangsa buli.


aku rasa aku macam alami split personality lahh .
hurm .

setelah aku renung dan kaji balik sejarah silam , aku dapati masalah aku tak berkawan dengan orang ni bermula selepas insiden buli masa form 4 .
demyu !

effect sampai sekarang .

I is sangat peramah suatu ketika dahulu .
aku ramai lagi kawan dekat PZ compared to Redza .
yes .

masa menengah rendah , yakni masa sekolah kat PZ , aku kawan dengan semua orang .
yang dari kelas lain pun aku kawan jugak .
sampaikan masa form 3 dah berani usha abang form 5 .
boyfriend orang pun aku bantai tegur masa join diorang dating .
heibat tak aku ?
seyes , dulu aku memang takde hal nak berkawan .
tapi sekarang memang tak lahh aku nak tegur/usha orang .
HAHA !

orang selalu kata muka aku masam je .
aah , itu memang aku akui .
hehehe ;D

sejak dari kene buli , aku hidup dalam ketakutan .
setiap hari aku pergi sekolah dalam ketakutan .
kalau boleh , tak nak pergi sekolah langsung .
setiap kali aku nampak budak yang buli aku dulu , aku rasa trauma sangat .
takut teramat sebab aku tahu masa tu dia masih benci kan .


*flashback*

lepas rehat , masa sesi orientasi form 4.
kerusi tempat aku nak duduk di tarik orang , akibatnya aku terjatuh ke bawah .
aku mula bersuara lantang "what's wrong with you, girl ?"
budak perempuan tu ajuk cakap aku .
dan start dari situ dia mula tak puas hati dengan aku .
sebab aku budak baru lepas tu dah berani nak sound dia .

sejak kejadian tu , aku memang tak berani nak tegur orang sesuke hati .
aku mula berkawan dengan blog , facebook , dengan orang orang yang aku tak payah jumpa dulu .
HAHA !
sound veryyyy pathethic .

kadang kadang kalau aku ikut member pergi lepak dengan kekawan dia , aku akan diam jeeee .
memang jarangggg sangat sangat aku nak masuk campur .
sebab aku tak kenal dan topik yang di bincang takde hal dengan aku .
aku malas nak amik port.
kang salah cakap , naya je .

memang lahh orang cakap "kitorang cool je lahhh , boleh masuk dengan kau"
tapi tak bagi aku .
aku tak pernah jumpa kau , aku tak kenal kau , aku tak pernah tahu pasal kau , and its a big NO for me to join u guys .
i'm sorry .

jadi , tak yah hairan lahh kalau aku selalu shopping sorang sorang , makan sorang sorang , pergi kelas sorang sorang , buat itu ini sensorang .
aku selesa macam tu .
tak libatkan orang lain sebab aku TAKUT NAK BERKAWAN sekarang .


style aku cari kawan sekarang senang .
borak borak kat facebook , meet up , dan kau akan tahu the other side of me yang kau takkan expect itu aku .
hehehehehh ;D
misteri kann aku ?







HAHA !


k nak tido . bye ;)




2 bantah cakap cikgu:

Unknown said...

semua orang ada split personality kot..

hye innz :p

Anonymous said...

aaaa.saya dah komen pjg2 td.tp tibe2 ade error.penat je.sobs.nk ckp yg saya pn mcm tu.takleh nk berkawan rapat dgn org.semua sbb penah kena khianat dgn besfren sendiri.satu tempoh yg amat menyakitkan buat saya.and 'besfren' tu tak penah pun mintak maaf dgn saya.smpai skrg saya susah nk mingle dgn org.saya pun slalu makan sorg2,shopping sorg2,weekend lepak kat rumah je and penah tgk wayang sorg2 jugak.yeah,sounds pathetic but that's me. =) ape2 pun,yg penting biarlah seorg tp tak menyakitkan hati org lain.kan? =)