Thursday, May 17, 2012

.boleh berlagak tapi ....

last week adik aku up cerita beberapa tahun yang lepas .
cerita pasal anak jiran aku bergaduh dengan budak mana tah sebab budak mana tah tu tak puas hati dengan anak jiran aku sebab budak mana tah tu kata anak jiran aku ni berlagak gila .
kalau tengok biasa biasa pun tak de lah berlagak sangat .
sebab kitorang pun tak bertegur sapa sebab dah besar besar kan .
segan .
HAHA !

jiran aku ni kaya .
anak dia 3 orang je , semua lelaki dan dah habis sekolah .
setiap sorang anak dia dapat kereta sorang sebuah .
rezeki dia kan .

rentetan dari kejadian gaduh tak puas hati tu , ibu aku cakap ceni ;

"yang budak mana tah tu pun satu hal , nak gaduh dengan _______ pasal dia berlagak kenapa tah . budak tu berlagak at least dia ada something , mak bapak dia kaya , kau ada apa ? memang pada lah kalau dia nak berlagak sebab dia bukan berlagak kosong . buat nya mak bapak dia saman kau sebab ganggu ketenteraman keluarga dia , tak ke naya ?"

kan ?
boleh nak berlagak tapi berpada pada dan kau mesti ada SOMETHING untuk di berlagak kan .
HAHA ! ayat apakah ini ?

jangan nak over sangat berlagak tu eh , nanti orang baling kasut kat muka kau .
HAHA !

berlagak dengan manusia , ada ampun nya lagi .
tapi berlagak dengan Allah ?
tiada maaf bagimu .
hehehe ;D





berlagak dengan sombong is two different things yah .












kbai <3

0 bantah cakap cikgu: