Thursday, July 21, 2011

.kanak kanak comel sembahyang.

Aku : jom kak ngah , kak farah nak sembahyang .
Kak Ngah : sembahyang lagi . haaa jom, kene amik air sembahyang dulu .
Aku : pandai pun kak ngah .

Aku dengan Kak Ngah pun berduet ke toilet nak amik wudhuk .
Kak Ngah terus basuh muka , lepas tu dia pandang aku , senyum senyum .

"kenapa?"
"lepas basuh muka, apa eh ? Kak Ngah lupa lahh"

aku senyum sambil tunjuk steps seterusnya .
comel betul Kak Ngah ni .

masa dekat tempat solat , Kakak datang .

Kakak : haaaa buat apa ni ?
Aku : nak sembahyang .
Kakak : Kak Ngah pun nak sembahyang ?
Aku : aah .
Kakak : kakak pun nak sembahyang jugak .
Kak Ngah : kalau nak sembahyang , kene amik ar sembahyang dulu .
Aku : jom pergi amik air sembahyang .

kakak tahu cara nak amik air sembahyang .
tabik spring aku dekat budak 2 orang ni .
masa aku pakaikan Kak Ngah telekung , comel gilaa dia .
muka kecik je .
rasa nak cencium je .
HAHA !

tapi masa sembahyang , aku kene repeat sebab tergelak .
Kakak dengan Kak Ngah asyik tengok muka aku je .
nak tengok aku buat apa lepas tuh .

kelakar pulak bila ingat balik .
tapi diorang senyap je time sembahyang .
oke , tipu .
memula senyap lepas tuh dah gelak tapi tak kuat .

seronok layan diorang ni .

setiap hari , aku mesti cium Kak Ngah sebab dia suka pakai bedak adik dia .
adik dia baru setahun .
wangi .
bedak baby pureen kalau tak silap .
tadi aku cium dia tapi tak bau bedak uh .
aku suruh lahh dia pergi pakai bedak .

Aku : Kak Ngah tak wangi pun rini . pergi pakai bedak dulu .

dia turun dari pangkuan aku , terus pergi cari bedak .

tak lama pastu datang balik .
aku cium lahh balik .

Aku : tak wangi pun .
Kak Ngah : bedak takde, Shauqi bawak . Kak Ngah pakai minyak wangi Pak Teh .
Aku : heh ? tak wangi pun . 

Shauqi uh adik dia yang setahun tu .









Kakak dengan Kak Ngah selalu tolong aku dengan Kak Mas buat kerja .
seronok .
tapi kadang kadang uh geram gak bila buat sepah .
mula lahh aku nak jadi singa .
tu yang Kakak kata ;
"kak farah ni garang macam mama lahh"






okay , aku terdiam .
HAHA !




1 bantah cakap cikgu:

JelinaJoli said...

kalau laki, lu ajar azan plak..