Monday, June 13, 2011

.pelajaran tu penting.

aku suka kawan dengan orang orang pandai sebenarnya .
kalau time sekolah dulu , aku suka kawan dengan dak SBP .
thee ^___^
tumpang kepandaian diorang .
sebab diorang kalau bercakap berasas .
lepas tuh , bebudak pandai ni tak suka cakap merepek .
aku suka kalau bergaul/berborak dengan diorang .
bukan macam mat mat rempit .

macam bff aku yang nak kawen dah tu .
dia dulu budak sekolah sains .
pandai tapi lepas SPM dia dah tak minat nak belajar .
ntah kenapa .

tapi sekarang , kerja bukan cencalang weyh .
dia kerja dengan bapak dia sendiri .
run a company .
okay , nampak macam tak aci kan ?
thee ^___^

tapi seriuslah kalau berborak dengan dia , aku tak rasa macam orang bodoh .
sebab dia tak pernah nak cakap sindir sindir atau kenakan aku .

kau kawan dengan mat rempit tak ?
mesti kau tahu cara diorang cakap macam mana kan ?
aku memang (beeepp) mat rempit ni .

tipu lahh kalau aku cakap , aku tade kawan mat rempit tapi for serious , bila dengan diorang aku banyak diam .
aku tak nak cakap pape .
sebab aku risau kang aku kene kutuk depan depan .
pengalaman banyak ajar aku .
heh .


okay , aku nak cakap ape sebenarnya ni ?
hurm ~



bagi aku , diulangi BAGI AKU , orang yang tak belajar tinggi ni , dia susah nak hidup senang .
bukan semua tapi adalah sebahagian .

sejak kecik , aku di ajar bahawa ilmu itu penentu masa depan .
boleh buat hidup senang lenang .

nak cakap aku mata duitan lettew ,.
HAHA !
aku tak kisah sebab bagi aku hidup sekarang semua pakai duit .
tanpa duit , kau tak kemana .
hidup susah .

sorry to say , aku tak biasa hidup susah .
walau tak mewah tapi setiap permintaan aku  , ibu ayah akan penuhi .
bukan aku je , semua adik beradik aku .

kadang kadang aku fikir , aku boleh hidup tanpa seorang suami .
aku tengok ramai je wanita yang berjaya tanpa lelaki .
buat apa bersuami kalau hidup dia , isteri yang tanggung ?

kalau boleh , aku tak nak lahh income suami aku bawah dari aku .
sebab possibility untuk aku menjadi queen control tu tinggi sebab gaji aku lagi banyak dari dia dan secara tak langsung , aku akan jadi isteri derhaka pulak nanti .
tak nak weyhh ~

abang sedara aku ade gak tanya "farah tak nak cari boy yang setaraf dengan farah ke ?"
memang itu impian aku .
yang sekufu , setaraf supaya nanti tade perbalahan kelak .





aku bukan memilih tapi aku kan jaminan masa depan .
suami weyh bukan boyfriend .
bukan untuk bersama sebulan dua taw .









jodoh pertemuan , ajal maut , rezeki di tangan tuhan .
kita hanya mampu merancang .
tapi kita boleh berdoa supaya dikurniakan dengan pasangan yang sesuai =)


3 bantah cakap cikgu:

Solihahazahar said...

HAHA kite boleh jdi nerd ouh kawan dgn org pandai2 hoho

Jujurara said...

yea stuju..

tipu la lau kita belajar tggi2 tapi nk cri laki masa depan yang tak setaraf..

duit mmg pnting...sebab masuk toilet pun kena byar..tuh mmg hakikat..bukan sebab kaki kikis..

fikah mus said...

setuju!!
aku kena baca entri ni, terutamanya masa2 yang aku malas nak belajar tu.