Friday, July 3, 2009

.entry bengang !.

minx korunk pk tindakan ini wajar atau tidak

ayah aku anta kete kat bengkel berdekatan untuk di cat baru.
ayah x pena guna perkhidmatan bengkel ini b4 this.
milik ORANG MELAYU.
jadi ayah pk ingt ORANG MELAYU ni boleh dipercayai.
so my dad decide to sent his car there.
3 weeks kete ayah kat bengkel tuh.
but still x siap2.
pdhl cat je pOwn.
bkn suh bikin iswara itu ke myvi.
today,after maghrib,his car was sent back.
aku n ibu n adik2 sgt teruja nk tgk kete baru ayah itu.
oke. not kete baru tp diperbaharui. hehe ;)
aku mule2 kua tgk.
ade cat meleleh.plat number depan blkang pth2. side mirror kiri ilang,side mirror kanan retak.cat kene cermin belakang.cat x sempurna.cover kat depan (tah ape name) ilang.dan2 mcm2 ag yg ilang n pecah.
ini kerja ORANG MELAYU oke.
mmg ta leyh percaya lgsg la.
my dad da la pns baran.
pns baran dy sgt3 unpredictable.
sgt bhya ouh.
alip ckp ayah x byr pape pown kat org tuh.
padan muke ko ! haha !
tbe2 ayah ckp ceni
"itu pon lepas kene warning.ckp kat dy suh anta jumaat gak,kalo x hantar aku tumbuk muka kau"
plz take note that my dad sgt memaksudkannya
dy bkn jenis yg suke acah2 je mcm aku
;p

jadi wjr x if ayah aku nk mrh org tuh ?
3 minggu beb !
lame oke
kesian kat ayah
kene drive kete ibu yg auto + mkn myk ulang alik dr sikamat ke rembau
ouh bkn dkt
almost one hour
kalo kete ayah save ckit sbb pakai NGV
kami bukan org senang dgn gaji 4 5k sebulan
ayah sorang je keje tanggung family
:(

kalo aku jd ayah
mesty aku da sepak terajang org tuh
huh !
elOk lagi deal dgn chinese
aku mmg x suke deal ngan org melayu
kalo g kedai
sehe aku cari kedai cina
lynan pown tip top
haih ~

kutuk bangsa sendri
;p




10 bantah cakap cikgu:

GRuNGe said...

Wuits, bukan semua macam tu le Melayu. Kena cari yang berkredibiliti. Macam Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhari. Melayu yang berkrediiliti. Lalalalala. Sabar Innzz.

Misshy Innz said...

skali terkena sudah mengambarkan kerja yg x bgs. byk kali aku terkena. bukhari tuh special case. mostly melayu mmg gitu. hopefully we are not one of them. wat malu je. jd lah bangsa melayu yg dihormati bukan dibenci. kan aku da ceramah.

Faizul said...

itu kisah sedih bangsa kita..

dah lama aku perati..

bukan aku benci bangsa sendiri, tapi itu hakikat..

malay dilemma.

senang cite..
ayah tak patut hantar kat kedai melayu in the first place.muahaha

Misshy Innz said...

yew.
mmg ta ptp pown.
kalo la taw nk jd ceni.
mstey dy ta anta ;p

RobinHood said...

Pegi Nak Cat Keta???
Tp Sampai Keta Jadi ROsak?
Hapew La..Mcm Mna Org Melayu Nak Maju...Buat Keja Puwn X Betul...
Sep Baik Robinhood Bukan Melayu ;p

P/S: Robinhood Ongputih
En Kemal Org Melayu...
;p

cely said...

hmm. melayu. nk kutuk bngsa sndiri. haih. bikin malu saja. huhu.

Misshy Innz said...

robinhood : taw x pew.. pdn la melayu sek kene kondem.. haih ~ dan2 x nk ngaku melayu erkh ? ;p

cely : btl3 :D

RobinHood said...

hahahahah Betul La Robinhood Org Putih... Yg Melayu En Kemal...Pinjam Nama Robinhood Ja....
;p

Jom G Bakar Bengkel tuw! ;p

Misshy Innz said...

hoho ~
jom2 bkr ramai2 :d

Hua Sheng said...

tembak org melayu itu!
heh.aku cina beb.
;p