Tuesday, November 18, 2014

.Japanese Cream Puff.


Hye !

Korang pernah makan cream puff ?
Cream puff ni dah lamaaaa dah orang buat .
Aku pun pernah buat sebelum jadikan ia produk meniaga .
Hehehee .

Sekarang aku jual cream puff ni .
Sebelum ni aku jual Cream Puff tapi lepas dapat resepi baru yang lagi sedap , iaitu Japanese Cream Puff , aku terus decide nak stick to this recipe je .
So sekarang , aku jual JAPANESE CREAM PUFF sahaja .


*Ini adalah Ordinary Cream Puff  without crunchy crumbs*

Sedap weh !
Serious .
Sebab ada crunchy crumbs atas puff.
Memang delish lahh .


*Ini pulak Japanese Cream Puff . Yang merekah rekah kat atas tu lahh crunchy crumbs . Ibu aku cakap menggerutu . HAHAHA !*

Kalau korang nak rasa , silalah google resepi dan buat .
Kalau malas , meh order je kat aku .
HAHAHA !

Tapi aku kat SEREMBAN je lahh ye .
SELF PICK up ONLY .
kuikuikui :D

Aku jual by box .
Minimum 9 pieces , RM 15 .
Filling aku buh Vanilla Custard Cream yang super sedap .
Sampai tahap mengidam termimpi mimpi punya sedap !
HAHA !



*Atas tu aku saljikan dengan Gula Aising ye bukan tepung *


*Filling Vanilla Custard Cream bukan Custard yang kenyal tu taw taw . Yang ni overbaked sikit , reject , stok masuk mulut sendiri je . Letak sebab nak tunjuk cream je . Hik hik hik*

Alhamdulillah dah beberapa box sold .
Ini antara feedback dari customer .
Ada yang dah repeat order pun untuk Japanese Cream Puff ni .
Sedap katanya .

Customer happy , aku lagi lahh happy .
Alhamdulillah . Alhamdulillah . Alhamdulillah .





Instagram : Cookies By Farah
Whatsapp / SMS : +6013-6429871




kbai <3

0 bantah cakap cikgu: