Saturday, August 13, 2011

.nasib baik hayat panjang lagi.

aku ni memang hari hari bagi idea kat ibu masak apa untuk buka dan sahur .
sebab kata ibu , dia penat nak fikir nak masak apa .

tapi aku dengan berlagak nya cakap kat adik adik ;
"tengok , semua yang aku cakap , ibu masak tahu " sambil gelak dengan nada riak .
sebab konon perasan ibu menurut semua permintaan aku SAHAJA .
HAHA !

beberapa hari lepas , aku mintak ibu masakkan nasi lemak untuk sahur .
huh . lama pulak tak makan nasi lemak .

jadi , sementara ibu ke kedai beli kelapa , aku ditugaskan untuk membuang biji cili kering .
sedang aku menggunting cili kering itu , mata aku gatal .
bukan gatal yang gatal macam pandang pakwe ensem tuh eh ;D
maka , aku dengan BIJAK nya telah menggosok mata guna tangan yang dah CONFIRM bergelumang dengan CILI .


lepas tu , kau mesti tahu apa jadi kann ?




menggelupur aku curah air dalam mata .
lepas tu , aku keluar dari toilet, cari ais .
letak kat mata yang pedih .
tak jalan .
HAHA ! bijak betul kau ni innz , guna ais ye ;D

sebab pedih sangat , sakit pun ade , panas lagi .
aku NANGIS .
siot betul .

"wuu ~ sakit lahh bu"

ibu suruh aku amik gayung , celup muka dalam air sambil bukak mata .
its working !
keh keh keh ;)


tak lama pastu , aku rasa satu muka aku panas je .

"muka akak panas macam tadah muka kat api plak haa"
"letak minyak kelapa kat keliling mata tu"












tapi sekarang dah okay .
perghh ~ first time kot .
bangang jugak aku ni kann ?
HAHA !



mencik kau cili kering !


*tetibe, padahal salah sendiri ;p*

0 bantah cakap cikgu: