Tuesday, November 24, 2009

.ntahlaa.

ouh
aku ta ramai kwn
cume ramai teman di alam maya
cume ramai kenalan di dlm handphone
ta sume mereka mahu berkawan dgn aku
sbb ?
masing2 punye taste tersendiri
begitu juga aku


aku agak memilih kawan
aku hanya mahu kwn terbaek mendampingi aku
bkn kwn yg mengheret aku ke dalam dunia nya yang serba tidak jelas 
arah tujunya
bkn niat aku untuk mendouble standard kan mereka 
tp itu la ; aku
aku cume mahukan yang terbaek dlm hidup
hidup cume sementara
takkan ada peluang kedua tok aku ubah hidup aku
jika aku melakukan kesalahan dalam hidupku

kawan-kawan org terpenting dalam hidup
aku banyak menghabiskan masa bersama mereka
tidak dpt aku bygkn hidup ku jika tersalah pilih kawan
bersahabat dgn mat2 rempit yg hidup nya tunggang terbalik
hidup dipandang hina masyarakat
ouh !
aku tidak mahu menjadi sebahagian dr mereka

yaa !
mereka juga manusia
tp berbeza situasi
jangan samakan hidup aku dan hidup kau
kita berlainan latar belakang

mungkin ibu bapa kau kurang mengambil perhatian terhadap kau
sehingga kau jadi begitu
tp bkn aku
ibu bapa ku sgt mengambil berat akan kebajikan anak-anak mereka
aku dididik supaya menjadi manusia berguna 
bunyi seperti aku menyalahkan dan mengheret ibu bapa mu
di dalam hal ini
niat ku bkn begitu

aku minta maaf jika aku tidak dpt menerima mu sebagai sahabat ku
aku takut aku lemah
dan menjadi sebahagian dr hidup mu
aku takut diri ku ta mampu 
untuk mengubah mu
dan akhirnya aku terjerumus
ouh !
aku tidak mahu begitu

aku rela tidak berkawan seribu
biar la aku dgn kwn-kwn yg hanya sekerat itu
janji masa depan ku terjamin







0 bantah cakap cikgu: